במשרד החוץ בחרו לבקר היום (שישי) את המתקפה של שר הביטחון יואב גלנט נגד צרפת. "מסתייגים מההתקפות של שר הביטחון גלנט על צרפת", ציינו גורמים במשרד. 

עוד הוסיפו כי "מעבר לחילוקי הדעות הקיימים בין ישראל לצרפת, האמירות נגד צרפת אינן נכונות ואינן במקומן. רק לפני מספר שבועות צרפת השתתפה באופן פעיל בהגנה על שמי מדינת ישראל ואזרחיה, ולקחה חלק במבצע לסיכול מתקפת הטילים האיראנית".

זה מה שעומד מאחורי המתקפה חסרת התקדים של גלנט נגד צרפת | דיווח
לאחר אישור חוק הגיוס: הממשלה מתכננת להאריך את שירות המילואימניקים

בתגובה, גורמים במשרד הביטחון תקפו בחזרה, וציינו כי "כדאי שהגורמים הבכירים ידברו בשמם ולא יסתתרו. ישראל לא תיתן לצרפת מעמד בדיון על צרכיה הבטחוניים בלבנון. עמדה זו משותפת לארה״ב ולישראל".

יואב גלנט על המצב הביטחוני (צילום: שחר יורמן)

עוד הוסיפו בהודעת משרד החוץ נגד גלנט: "מתחילת המלחמה צרפת הובילה קו ברור של גינוי וסנקציות נגד החמאס, ומובילה קו תקיף בכל הקשור לסנקציות נגד איראן ופרויקט הטילים והכטב"מים שלה באיחוד האירופי, והייתה שותפה להחלטה במועצת הנגידים של סבא"א לקידום תהליך הסנקציות נגד תוכנית הגרעין של איראן.

לסיום, ציינו: "השלטונות בצרפת אף נלחמים בצורה אקטיבית בנגע האנטישמיות ובהגנה על הקהילות היהודיות בשטחה.משרד החוץ ימשיך להיאבק לשמירה על האינטרסים של ישראל בגבול הצפון מול כל הגורמים הרלוונטיים".