יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נאם הערב (שבת) בעצרת למען שחרור החטופים בתל אביב ותקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני נאום נתניהו בקונגרס: גלנט יגיע לארה"ב לדון בהתפתחויות ביטחוניות
פוטין הציע - בנט נסע לקייב: כך הייתה מעורבת ישראל במו"מ להפסקת אש

בפתח דבריו התייחס לפיד לנפילתם של שמונת הלוחמים ברפיח ואמר: "אני לא יכול להגיד לכם היום "ערב טוב". שום דבר לא טוב בו. גופנו בקפלן הלילה, וליבנו בפאתי עזה. אני שולח מכאן, בלב שבור, בשם כולנו, תנחומים וחיבוק חזק למשפחות שמונת הלוחמים שנהרגו הלילה ברפיח. אני לא אוהב את המשפט, "שלא תדעו צער". אתם תדעו המון צער, אבל תדעו גם שאנחנו אתכם, בכל ליבנו".

"כל שבוע והשבר שלו", ציין לפיד, "בפעם האחרונה הרגשתי ככה ביום שני האחרון, כשנהרגו ארבעת חיילי גבעתי. היינו בכנסת, בהצבעה על חוק הגיוס. כל הכנסת כבר ידעה. כולנו היינו במצב רוח קשה, מדוכדך, ואז הרמנו את הראש וראינו שיש אדם אחד שלא מרגיש ככה. ראינו את החיוך. נתניהו עמד שם. עם חיוך ענק, מרוצה, מתנשא, זחוח. הוא ידע כבר, כולנו ידענו כבר, שטל, ואיתן, ואלמוג ויאיר נהרגו ברפיח, והוא מחייך. עוד חמישה פצועים קשה, והוא מחייך".

נתניהו ולפיד  (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
נתניהו ולפיד (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

 
"על מה הוא חייך? על זה שבזמן שחיילים נהרגים הוא העביר חוק שמפלה בין דם לדם. העביר חוק שקורע עוד קצת את העם. הרס עוד קצת את הצבא והחברה הישראלית. מכר אותנו בפעם האלף לאנשים שצועקים "נמות ולא נתגייס". הוא חייך כי כל מה שמעניין אותו, זה להרוויח עוד קצת זמן. עוד כמה שבועות על הכסא המתנדנד. עוד כמה שבועות של ממשלה מופקרת והרסנית עם סמוטריץ' ובן גביר והאש בצפון והשחיתות של מירי רגב", הוסיף.
 
"עוד כמה שבועות בלי להחזיר את החטופים, לתת להם למות שם. להתרחק עוד קצת מהשבעה באוקטובר – אולי עוד מישהו ישכח שהוא אשם והוא אחראי ועל שמו רשום היום הכי נורא בתולדות המדינה", הדגיש ואמר, "תזכרו את החיוך הזה. החיוך הזה יקבור את הקריירה הפוליטית שלו. החיוך הזה יסלק אותו מחיינו. לא יישאר אחריו כלום. לא תהיה כיכר על שמו, לא יהיה בית ספר, לא תהיה מזרקת בנימין נתניהו. רק החיוך המתועב הזה יישאר אחריו. לך כבר. צא מחיינו. לך".