חבר הכנסת ויו"ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן התראיין הבוקר (ראשון) לכאן רשת ב' והתבטא נגד חשיפת הפרטים על מבצע חילוץ החטופים, לאור הסרטון שפורסם על חילוצה של נועה ארגמני: "יש פה חשיפה של שיטת העבודה, של כל הכוחות המיוחדים שלנו. במבצע הבא נשלם בדם חיילינו על ההפקרות הזו. הפרסום של כל הצילומים מהקסדות - זו הפקרות מוחלטת. אף אחד לא דואג למדינה, דואגים רק לכיסא".

נזכיר כי לאחר המבצע גם הלוחמים התראיינו בנושא גם ל"מעריב", וכי בערוצי התקשורת בעולם פורסמו עוד ועוד פרטים על המבצע. העיתון הבריטי ג'ואיש כרוניקל חושף בחמישי דיווח שעל פיו כבר בחודש מאי קיבלה ישראל מידע על מיקומם של ארבעת החטופים בלב מחנה הפליטים נוסיראת, ומאותו יום ואילך המודיעין הישראלי היה ממוקד בשטח כדי לאתר את המיקום המדויק.

הממשלה שלנו החליטה להקריב את החטופים על מזבח ניצחון צבאי דמיוני | דעה
אסון הנמר"ה ברפיח: "הסיכון המבצעי שלקחו לא מובן"

חילוץ ארבעת החטופים מעזה על ידי לוחמי היממ והשבכ. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

העיתון הבריטי הסביר כי חיילים סמויים (כולל נשים לבושות עם חיג'אב ושמלות שחורות ארוכות) הסתובבו במחנה הפליטים נוסייראת כשהם מתחזים לשתי משפחות עזתיות שחיפשו בית גדול במחנה. הם הגיעו בשתי מכוניות ישנות, עמוסות בחפצים כמו מזרונים וביגוד. כששאלו תושבי המחנה את המסתערבים מאיפה הם באים, הם ענו כי נמלטו מרפיח עקב "הפגזות קטלניות מהצבא הישראלי", והחליטו לשכור בית בעיר.

בסופו של דבר, לוחמי ימ"מ חילצו לפני כשבוע את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדרי קוזלוב בעודם בחיים.