אלוף במיל' גיא צור, לשעבר מפקד צרוע היבשה וראש חטיבת התכנון, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm ותקף בחריפות את הממשלה ואת העומד בראשה.

11 חללים ביממה אחת: אלו שמות הנופלים שהותרו לפרסום   
צה"ל בהחלטה דרמטית: "הפוגה טקטית" בפעילות ברפיח   

תיעוד ממצלמת גוף של לוחם ביחידת אגוז. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בראשית דבריו אמר: "לעשייה צבאית אין שום תכלית בלי עשייה מדינית מאחוריה. ברור לגמרי שראש הממשלה לא רצה להחליף את השלטון בעזה, ואנחנו יכולים להילחם שם עד אינסוף בלי שזה יסתיים. כל האמירות הללו נועדו להצדיק את המשך המלחמה, שכבר מזמן הייתה צריכה להסתיים. היינו צריכים לסיים את כיבוש רפיח באזור ינואר, ולשבת על ציר פילדלפי. מה שמכוונים אליו בממשלה בהוראת נתניהו הוא שנוכל להתחיל להגיד שאנחנו נלחמים ברפיח כדי שהממשלה הזאת לא תיפול". 

עוד הוסיף צור: "ממשלה אחראית הייתה מחליטה שהיא דואגת למדינה. צריך לסיים את המלחמה בעזה ולהחזיר את החטופים במחיר סיום המלחמה. במילא את ההישגים שהשגנו - השגנו, וכל יום שאנחנו נמצאים שם אנחנו מדרדרים את ההישגים. יכול להיות שהתכוננות רצינית למלחמה בצפון תאפשר הימנעות ממנה. אנחנו לא יכולים להרשות את זה כשאנחנו ממשיכים לדשדש בעזה. מישהו שמע את נתניהו אומר מה הוא מתכוון שיקרה בהסתכלות האסטרטגית של המדינה? אין שום ראייה". 

הערכת מצב. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן (צילום: דובר צה''ל)
הערכת מצב. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן (צילום: דובר צה''ל)

צור המשיך וטען: "הבסת חמאס הייתה יכולה להתרחש גם במלחמה הזו אם היינו מחליפים את שלטון חמאס. החלופה הייתה מוצעת על השולחן, מדינת ישראל החליטה לוותר על זה מאחר שזה היה חייב לערב גורמים ברשות. נתניהו כרגיל העדיף את האינטרסים שלו בהשוואה לאינטרסים של המדינה. לכן לא נביס את חמאס במלחמה הנוכחית. חמאס לא יובס בהריגת מחבלים, זו שרלטנות של נתניהו. אי חזרתם של החטופים זו נחיתות מוסרית וערכית שמדינת ישראל לא יכולה לסבול אותה". 

בעניין גדוד 601 ואסון הנמר"ה שהתרחש אתמול אמר: "חיל ההנדסה הוא חיל שבמהלך השנים האחרונות תפס מקום מרכזי ביכולות של צה"ל. לכל כלי, גם לממוגן ביותר, יש נקודות תורפה". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.