היועצת המשפטית לממשלה מסרה היום (ראשון) את חוות דעתה בעניין הצעת חוק שירות ביטחון (העלאת גיל הפטור- חרבות ברזל- הארכת הוראת שעה): "יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי השוויון".

לאחר אישור חוק הגיוס: הממשלה מתכננת להאריך את שירות המילואימניקים
"חוק גיוס לא היה עוזר": אטילה שומפלבי חושף את הבלוף מאחורי הסערה

כידוע, הממשלה תדון היום בטיוטת חוק הארכת שירות המילואים, לפיו שחרור משירות מילואים לחייל שאינו קצין במילואים יתאפשר בגיל 41 במקום 40 וגיל הפטור לקצין יתאפשר בגיל 46 במקום בגיל 45. מדובר בהארכת הוראת שעה שאושרה בעבר לתקופה של ארבעה חודשים וכעת הממשלה מקדמת אותה מחדש. 

ביום שלישי תתכנס ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) כדי להתחיל בהכנת חוק הפטור מגיוס לצה״ל עבור חרדים ש"תורתם אומנותם". 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בתגובה כי "אם בשביל לשחרר את החרדים הממשלה תאריך את שירות חיילי הסדיר והמילואים זו בגידה בלוחמים, בגידה באנשי המילואים. בגידה במשפחות. אני קורא לחברי הכנסת מכל סיעות הבית – כולל הליכוד – בואו נעצור את הטירוף הזה – זה צו 8 שלנו. זו המחויבות של כולנו לצה"ל".

כזכור, בלילה שבין שני לשלישי אושרה בכנסת החלת דין רציפות על חוק גיוס שעלתה להצבעה ראשונה בכנסת. בתום ההצבעה, 63 הצביעו בעד, 57 הצביעו נגד.