מלחמת חרבות ברזל: שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר הערב (ראשון) באירוע 100 שנה לייסודה של בני ברק: "אם לא התורה לא יודע איפה היינו היום, מי יגן עלינו".

"הפרוטוקולים ייחשפו והאמת תתגלה": העימות החזיתי החדש בין גנץ לנתניהו
שלום מנחם נפל באסון ברפיח; צור אברהם נהרג מקריסת בניין ממולכד

בנוסף, תקף גולדקנופף את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, על סוגיית הגיוס, "מה היא מתערבת? זכינו בבחירות זה לא בא לידי ביטוי. 4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת שנה, אבל 3,300 פסלתם. אתם לא רוצים אותנו".

כזכור, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר על גיוס חרדים: ״אנחנו רוצים להרחיב את הבסיס כמה שיותר ממי שמגיע להתגייס. אני אומר לכם שיש הזדמנות לשינוי גם בחברה החרדית, לא מספיק רחב, אבל יש רצון לשינוי. אנחנו רוצים ללכת קדימה לא כי זה יפה, קודם כל כי צריך. גדוד שנקים היום, שמחזיק גזרה בבקעת הירדן, מחזיק גזרה ביהודה ושומרון, מחזיק פה גזרת הגנה. כל גדוד כזה סדיר, שאנחנו מקימים, חרדי, הוא מוריד לנו תעסוקה של אלפי אנשי מילואים רבים מאוד בזכות סדיר חובה".

"וזה עכשיו צורך מובהק, ולכן אנחנו מאוד מעודדים את זה, ואנחנו רוצים לעשות את זה נכון", המשיך. "אנחנו רוצים לעשות את זה בטוב. מהצד השני דברו עם האנשים. זו זכות. אנחנו מגנים על המדינה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בג'נין (צילום :דובר צה"ל)

"עכשיו, אנשים עושים את זה, ואני יודע שזה קשה, אגב זה טבעי לגמרי, מי שכבר קרוב לשמונה חודשים לקצת הפוגות. לא בבית, והוא איש מילואים והוא באזרחות ועבודה ומשפחה וכל הדברים מסביב, זה לא מובן מאליו. מהצד השני אנחנו חייבים את זה קדימה. אני רוצה שתדעו ותאמרו את זה, אנחנו במאמץ גדול לדאוג לתנאים של האנשים״, אמר לסיום.