שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף עורר אמש סערה כשאמר כי "אם לא התורה לא יודע איפה היינו היום, מי יגן עלינו". עמיתו לקואליציה, ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), תקף אותו הבוקר (שני) בחריפות בראיון עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM.  "לצערי רואים שהחברה החרדית לא כל כך מחוברת למה שקורה בעם ישראל, אמירה כואבת ומנותקת", אמר קרויזר.

על חוק הגיוס אמר קרויזר: "מי שלא הפנים שמדינת שישראל נלחמת על קיומה לא חי על הפלנטה הזאת. שמענו גם את הרב הראשי לצערי גם באמירה  מנותקת, ויש צורך מיידי לחבר את החברה החרדית להווי הציוני ישראלי. "אנחנו יודעים שמי שמסתער אל פני האויב עושה את זה מתוך תחושת שליחות לעם ולארץ ולא מתוקף איזה חוק. צריכים לעשות את זה מהידברות".

יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"החוק הוא קשה כי הוא היה צריך לבוא מתוך החברה החרדית פנימה. אחרי שמחת תורה היה מצופה מהחברה הזאת להבין את גודל השעה. לראשונה מאז הקמתה של מדינת ישראל החוק יביא חרדים מתוך הסכמה לצבא. יש יעדי מספרים. אפשר להמשיך לנגח את החברה הזאת ולזכות באהדה פוליטית, אבל אני רוצה להיות פרקטי ולהביא את החברה החרדית לתוך מנגנוני הביטחון של מדינת ישראל. אני לא רוצה לעשות את זה בכפייה, ואם נמשיך באותה שיטה התוצאה תהיה זהה", הוסיף.

על "חוק הרבנים" שצפוי לחזור לסדר היום אמר: "אני אתנגד להמשך החקיקה של החוק הזה. היו הסכמות שאת החוק הזה לא מקדמים, ולכן הייתי מופתע מחבריי בקואליציה שמקדמים אותו. מינוי ג'ובים במערך הרבנות של מדינת ישראל? בהחלט לא בעת הזאת".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק