בגלי צה"ל דיווחו היום (שני) אודות הקלטות מוועדת השרים לחקיקה שדנה בחוקי המילואים והעלאת גיל הפטור מצה"ל, על פי הדיווח, התנהל דיון סוער בסוגיה כאשר השרים דנו באפשרות של גיוס ערבים לצה"ל.

שכח את חוק הגיוס? גולדקנופף: "אם לא התורה, מי יגן עלינו?" | צפו
גולדקנופף מותקף מתוך הקואליציה: "אמירה כואבת ומנותקת"

זה התחיל עם האשמות נגד היועץ המשפטי על ההבדל בין גיוס חרדים לבין גיוס ערבים. השר יריב לוין: "ההפרדה בין הערבים לציבור החרדי בנושא של השירות הצבאי היא הפרדה פוליטית ומלאכותית לחלוטין". השר איתמר בן גביר: "למה הערבים זה לא עניין שלכם (של היועץ המשפטי)? אם החרדים זה עניין שלכם, למה ערבים זה לא עניין שלכם? מה ערבים זה שמורת טבע?".

השר יואב קיש: "פשוט ביזיון, יעוץ משפטי לעומתי, אינטרסנטי, פוליטי. אין שום מילה אחרת להגדיר אותו". על הטענה שהחרדים יפתרו את המחסור של צה''ל בכח אדם, אמר קיש: "אתה לא תצליח לקחת חרדי שעוד לא התגייס ולפתור את המאמץ שהצבא צריך בחצי שנה הקרובה. איפה ההכשרה שלו? איפה זה? זה פשוט לשקר לציבור בעיניים".

יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר מכן, דנו השרים לדון בחוק היסוד למען המילואמניקים. במקרה זה, גם הפעם התנגד היעוץ לחקיקת יסוד, מה שגרם לשר עמיחי שיקלי להגיד: "בוא נשים את הדברים על השולחן. יש פה עמדה פוסט ציונית, שאותה מבקש מערך היעוץ המשפטי לקדם. אותה עמדה פוסט ציונית באה ואומרת שהם לא מוכנים לסבול תעדוף של משרתי מילואים. כי זה מנוגד לתפיסתם ולהווייתם שהיא כופרת ברעיון מדינת הלאום. והיא רוצה מדינת כלל לאומיה. שבה אין תעדוף למשרת המילואים. זה מה שעומד מאחורי הקשקשת הזאת".

כזכור, אתמול אמר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף באירוע 100 שנה לייסודה של בני ברק: "אם לא התורה לא יודע איפה היינו היום, מי יגן עלינו?". בנוסף, תקף גולדקנופף את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, על סוגיית הגיוס, "מה היא מתערבת? זכינו בבחירות זה לא בא לידי ביטוי. 4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת שנה, אבל 3,300 פסלתם. אתם לא רוצים אותנו".

יצחק גולדקנופף (צילום: אבשלום ששוני)
יצחק גולדקנופף (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר דבריו, ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), תקף אותו בחריפות בראיון עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM.  "לצערי רואים שהחברה החרדית לא כל כך מחוברת למה שקורה בעם ישראל, אמירה כואבת ומנותקת", אמר קרויזר.

על חוק הגיוס אמר קרויזר: "מי שלא הפנים שמדינת שישראל נלחמת על קיומה לא חי על הפלנטה הזאת. שמענו גם את הרב הראשי לצערי גם באמירה  מנותקת, ויש צורך מיידי לחבר את החברה החרדית להווי הציוני ישראלי. "אנחנו יודעים שמי שמסתער אל פני האויב עושה את זה מתוך תחושת שליחות לעם ולארץ ולא מתוקף איזה חוק. צריכים לעשות את זה מהידברות".