השרה מאי גולן קיבלה היום (שני) זימון לחקירה באזהרה באגף הבוחנים של מחוז תל אביב במשטרה וזאת בגין מעורבותה בתאונת דרכים בשנת 2020 בה נפגע רוכב אופנוע.

בעוד השרה גולן, טוענת כי התיק נסגר בשעתו, ונפתח לכאורה מחדש בחוסר תום לב משווה ומטעמים פוליטיים , הודפים גורמים במשטרה את טענותיה של השר וטוענים כי "רוכב האופנוע שנפגע ולאחר מכן התפנה לבית החולים עצמאית, ניסה להגיע להסדר עם השרה על פיצוי לנזק שנגרם לאופנועו. משהניסיון לדבריו לא צלח הוא החליט לערער על ההחלטה לסגור את תיק החקירה וערעורו לאחר בחינה התקבל זאת מאחר ונמצא כי ח"כ גולן, חצתה את הצומת ברמזור אדום ככל הנראה. למרות פניות אליה וזימונים שנשלחו לה להגיע לחקירה עוד במהלך שנת 2021  מטעמים השמורים עימה היא נמנעה מלהגיע לחקירה. חומר החקירה הועבר לבחינה באח"מ, נמסר לבדיקה אצל קצין הכנסת וכן אצל היועצת המשפטית לממשלה וכולם אישרו את זימונה לחקירה באזהרה בגין מעורבותה בתאונה האמורה".

כאמור לשרה גולן גירסה שונה במקצת. "לאחר שנה וחצי של גיבוי לאנרכיה ברחובות, הגנה על משליכי לפידים על שוטרים, חוסמי כבישים ומדורות באיילון - הגיעה העת ל'עונת החקירות והתחקירים'", אמרה, "4 שנים לאחר סגירת התיק, ואף על פי שהחוק מעניק 45 ימים להגשת ערעור על סגירתו (שכמובן לא הוגש אפילו בקרבת המועד הנקוב), נכנס כעת מסמך יצחקי לפעולה, תיק מינורי, דילוג על כל נוהל משטרתי וכמובן תחיית המתים של תיק לא קיים", טענה. 

"אין יותר קבינט מלחמה": נתניהו החליט להעביר את מוקד הכוח
נמצא התחליף לגיוס חרדים? בן גביר: "ערבים זה לא שמורת טבע"

מאי גולן בטקס ליום האישה הבינלאומי במשכן הנשיא (צילום: ישראל פנחסוב)
מאי גולן בטקס ליום האישה הבינלאומי במשכן הנשיא (צילום: ישראל פנחסוב)

"כנראה שאין יותר מעשי פשיעה ברחובות, מצב הלחימה הסתיים, ארגוני הפשע הפכו לארגוני שלום ולכן יש להם במשטרה מספיק כח אדם וזמן פנוי - כדי לזמן לחקירה שרה בממשלת ישראל אודות תאונת דרכים איזוטרית שהתרחשה לפני כל-כך הרבה זמן", הוסיפה, "כל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מודאג מזימון שערורייתי שכזה לחקירה לאחר זמן כה רב ולשאול את עצמו: האם חירותם של נבחרי הציבור שלו - מאוימת על ידי פקידים בעלי כח בלתי מרוסן, ומה יקרה כשפקיד כזה או אחר יחליט לאיים על החירות האישית שלו כאזרח ללא חסינות..?".

לסיום אמרה כי "הרדיפה הפוליטית והשימוש הציני במשאבי המשטרה לניגוח פוליטי - לא ירתיעו, לא יעצרו ולא ישתיקו אותי ואת הקהל העצום שאני מייצגת. ממשיכה קדימה. נ.ב גליקמן ודרוקר - יש מצב לשאלות לפני החקירה או שנעבור בדרמטיות להדלפות הפרקליטות על תיק 160,000?"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "היועצת המשפטית לממשלה שאישרה את הפתיחה בחקירה נגד מאי גולן בחרה צד והחלה להיאבק נגד הממשלה בכל האמצעים. אישור פתיחה  את החקירה של מאי גולן 4 שנים לאחר האירוע מעוררת תחושה קשה לרדיפה פוליטית".