בקואליציה נעשה מאמץ כביר לגייס רוב מחר בוועדת החוקה להעביר את חוק הרבנים. לאחר שח"כ טלי גוטליב הביעה התנגדות לחוק, סוכם שהיא תוחלף בח"כ אחר מהליכוד. עם זאת, בהמשך חזרה בה בהסכמתה והודיע כי תגיע להצביע נגד. בהמשך אמרה בוועדה כי היא, ח"כ סעדה וקרויזר יצביעו נגד.

גם השר עמיחי שיקלי הביע התנגדות לחוק ואמר כי "לחוק הרבנים יש מטרה אחת- סידורי עבודה והרבה, כאלף רבני ערים ורבני שכונות שמתמנים לעשרות שנים. בנוסף לכך החוק מחליש את הרשויות המקומיות שנשללת מהן היכולת לבחור רב בהתאם לאופי הקהילה וצרכי העיר ותושביה. זהו חוק יקר ורע והעלאתו בשעת מלחמה היא חרפה".

חבר הכנסת עמית הלוי הביע התנגדות דומה וכתב: " כשם שהודעתי בעבר, אני מתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית ואפעל כדי שהחוק לא יעבור או יתוקן כראוי״. ח"כ דן אילוז מסר: "בשבועות האחרונים נראה שהתבלבלנו בין מי המפלגה המרכזית בקואליציה ובין מי השותפים לה. יקרים ככל שיהיו השותפים, הליכוד חייב לחזור ולהיות המוביל, ולא המובל".

בקואליציה אומרים כי "דרעי עושה מאמץ כדי שחוק הרבנים יעבור מחר בוועדת החוקה". מנגד, גורמים באופוזיציה טוענים כי הם "עובדים קשה כדי שחוק הרבנים ייכשל, גם אם יעבור בוועדת החוקה - נפיל בהצבעה במליאה. עובדים מול חברי הקואליציה מסיעות שונות".

 דרעי התעקש מאוד על החוק הזה שעשוי להוסיף כוח משמעותי לש"ס במינויי רבני ערים. בעבר דובר על התיאום (דיל) בין ש"ס לציונות הדתית, כאשר חוק רבני ערים היה חלק ממנו. (הציונות הדתית תומכת בחוק, ש"ס תומכים במועמדו של סמוטריץ לרב ראשי אשכנזי). עם זאת, מתברר כי גם בלי גנץ יש מתנגדים בתוך הקואליציה: מספר חברי הליכוד (גוטליב וסעדה שהם חברי ועדת החוקה), וכן עוצמה יהודית (קרויזר גם חבר ועדת החוקה).

חוק הג'ובים של הרבנים עבר בוועדת השרים, ח"כים בליכוד זועמים: "לא למדנו כלום"

בקבוצת הווטסאפ של ועדת החוקה כתבה גוטליב: "בוקר טוב. יו״ר הוועדה לא הגיב לבקשתנו להסרת חוק הרבנות בעת הזו מסדר היום. אני ומשה סעדה ונציג עוצמה יהודית נצביע מחר בוועדה נגד החוק. אנו מציעים להסיר את החוק בעת הזו נוכח אי הסכמות עמוקות שהוא מעלה. זה ממש לא הזמן".

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

גם באופוזיציה כמובן זעמו על קיום הצעת החוק. יו״ר סיעת הימין הממלכתי, ח״כ זאב אלקין צייץ: "תוך כדי זה שאני יחד עם חבריי ראשי הסיעות בצפון במפגשים עם התושבים ועם ראשי רשויות על האתגרים הקשים כאן והיעדר מענים מהממשלה, פתאום אני שומע שהקואליציה החליטה לשוב ולקדם את אחד מחוקי המריבה: 'חוק הרבנים'. ‏נגמר כבר ה'ביחד ננצח'? ‏ניצחנו כבר במלחמה בעזה ובצפון?".

הצעת החוק, שמקודמת על ידי מפלגת ש"ס ונתמכת על ידי רוב סיעות הקואליציה המקורית, הייתה אמורה לעלות להצבעה בחודש מרץ האחרון. בין היתר, ההצעה תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות חדשים ולהגדיל את מספר הרבנים שמקבלים משכורת ביותר מפי שלושה. ההצעה תאפשר למנות 768 רבני יישובים נוספים ו-278 רבני שכונות חדשים, באופן שייתן לשר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס שליטה במינויים אלה.