בימים האחרונים פתח משרד החוץ, בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, בקמפיין נרחב ברשתות החברתיות שכל מטרתו היא אחת - לשלול את הלגיטימציה של הרשות הפלסטינית כחלופה לחמאס ביום שאחרי בעזה.

הקמפיין החדש של שר החוץ נגד אבו מאזן (צילום :משרד החוץ)

מטרת הקמפיין, שסיסמתו המרכזית הינה "הרשות הפלסטינית לא יכולה לשלוט בעזה", היא להציג את הרשות הפלסטינית בשורה אחת עם סינאוור וארגון הטרור חמאס כגוף לא לגיטימי שמעוניין בהשמדת מדינת ישראל.

 בין היתר, בסרטונים המופצים נכתב כי "הידעתם כי הרשות הפלסטינית משלמת למחבלים לפי מספר יהודים שהם רצחו?", " כולנו יודעים איך בחמאס חגגו  את הטבח של 7.10. אך לא רבים יודעים כמה שמחו ברש"פ", בעוד שהאזרחים שלהם סובלים מתשתיות הרוסות ומהמצב כלכלי קשה, רק בשנת 2022 הם שילמו 165 מיליון דולר על הטרור", "הרשות הפלסטינית לא יכולה לנהל את עזה".

חמאס בדרום רצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס בדרום רצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

הקמפיין, שהופק על ידי חטיבת הדיגיטל של המשרד, מורכב מסדרת סרטונים שזכו למאות אלפי חשיפות עד כה, וכוללים, בין היתר, התבטאויות של בכירים ברשות הפלסטינית אחרי טבח ה-7 באוקטובר המעודדים טבח דומה בשטחי יו"ש, נתונים על תשלומי הרשות למשכורות מחבלים, תכנים מסיתים מתוך ספרי לימוד, ואף סעיפים מתוך חוקת הרשות הפלסטינית.

כ"ץ שב לתקוף את מזכ"ל האו"ם: התייצב "לצד אנסי ומרצחי החמאס"
"לחץ על כל המגרש": ההנחיה הדחופה של שר החוץ כ"ץ

במשרד החוץ מספרים כי בימים הקרובים הקמפיין יתרחב, ולפי המדיניות שקבע שר החוץ כ"ץ, הדיפלומטים הישראלים יתחילו להתראיין ולהעביר מסרים למקביליהם ברחבי העולם במטרה להדגיש את המסר וליצור הבנה רחבה יותר בקרב הציבור והקהילה הבינלאומית.

יו''ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: רויטרס)
יו''ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: רויטרס)

לדברי שר החוץ כ"ץ: "הרשות הפלסטינית הוכיחה אינספור פעמים את השנאה התהומית שלה כלפי ישראל. אם נאפשר לאבו מאזן ולרשות הפלסטינית המושחתת לשלוט בעזה - תוך זמן קצר היא תהפוך לבסיס איראני-חמאסי שמתוכו איראן ושלוחותיה יפעלו להשמדת ישראל. לא נאפשר לזה לקרות".