אלפים הפגינו הערב (שני) מול הכנסת בהובלת מטה המאבק ״חופשי בארצנו״ בקריאה לבחירות עכשיו. לאחר ההפגנה, מאות החלו בצעדה לעבר בית ראש הממשלה תוך שהם פורצים מחסומים ומדליקים מדורות. חשוד אחד בתקיפת שוטרים נעצר. המשטרה עושה שימוש במכת"זית לפינוי מפגינים.

מהמשטרה נמסר כי השוטרים פועלים באזור בשעה זו בכוחות גדולים לשמור את הסדר על כנו באזור ולהדוף את מפרי הסדר המנסים להתקרב לבית רה״מ בניגוד להוראות השוטרים, בניגוד לתיאום המוקדם של מיקום המחאה המותר ברחוב, ובניגוד לפסיקת בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגין מבתיהם של נבחרי ציבור.

ההפגנה במוקד ההפגנה נרשמו עימותים בין שוטרים למוחים. המשטרה הכריזה על ההפגנה כלא חוקית. לפחות חמישה מפגינים נעצרו, ביניהם נעם דן, קרובת משפחתו של עופר קלדרון החטוף, אשר נלקחה לתחנת מוריה ושוחררה כעבור זמן קצר.

מעצר של נעם דן (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

במסגרת מאמצי המשטרה לפזר את הקהל, מתנדבת רפואית בשם ד"ר טל וייסבאך נפגעה בעינה משימוש במכתזית וישנה סכנה לראייתה, כך על פי ארגון "החלוקים הלבנים".

פרופ חגי לוין ממובילי החלוקים הלבנים: ״רק היום התרענו בכנסת על כך שהאלימות המוגזמת של השוטרים, במיוחד בשימוש באמצעים מיוחדים, מסכנת את בריאות הציבור. השתוללות המשטרה, בהתאם להנחיות הלא חוקיות של השר, מהווה איום חמור על בריאותם של אזרחים ועלולה לעלות בחיי אדם.

"אנו דורשים חקירה מיידית ויסודית של האירוע והפסקה מיידית של השימוש באלימות מיותרת כלפי אזרחים חפים מפשע. ההסתדרות הרפואית חייבת לנקוט בצעדים ארגוניים מחר בבוקר כדי למנוע שפיכות דמים".

שקמה ברסלר חזרה לנאום, לראשונה מתחילת המלחמה: "לפני הכול, 120 האנשים שלנו, ילדים נשים וטף, יושבים לא רחוק מכאן חטופים בידי חיות אדם. במוצ"ש, שמענו כולנו את איזנקוט אומר במפורש שרה"מ נשלט על ידי כהניסטים ולא עושה כל מה שהוא יכול על מנת לשחרר אותם. ההפקרה הזו, החרפה המוסרית הזו, מלווה אותנו יום-יום שעה-שעה. היא קורית במשמרת שלנו, מנוגדת לאתוס הישראלי ומכרסמת ביסודות האנושיים הבסיסיים ביותר שלנו".

במחאה נגד הממשלה: מספר צמתים ברחבי הארץ נחסמו

היא הוסיפה: "כל יום שחבורת הקיצונים הבדלנים הזו אוחזת בהגה השלטון, כל יום שאינטרסים של הישרדות פוליטית הם בסיס לקבלת ההחלטות, הוא עוד יום בו הכרעת אויבינו מתרחקת, וחשוב מכך, כל יום כזה עלול להביא עמו אסון חדש, טירוף חדש, חורבן חדש". ברסלר התייחסה לתיעוד של נתניהו צוחק לאחר העברת חוק הפטור מגיוס, ושעות לפני פרסום על מות ארבעה לוחמים: "האמת ברורה - למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת".

מחאה נגד הממשלה (צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, קרא בנאומו בהפגנה להפיל את הממשלה מיידית. "אנחנו ברגע מאוד ייחודי בחייה של אומה, אנחנו צריכים להתחיל ללכת. אנחנו צריכים לנהל את הפחדים, לכבוש את החרדות, ללכת קדימה ולומר לממשלה הזאת, עד כאן. נבחרתם לייצג את העם, נכשלתם, אתם לא מיצגים אותנו יותר", אמר.
 
"מה שקרה כאן בכנסת, רק בשבוע שעבר, זו חוצפה בלתי רגילה. בעוד שאנחנו קוברים את מתינו יום יום, רה"מ צוחק מדושן עונג על חוק השתמטות, על חוק אי שירות, איך זה יכול להיות תוך כדי מלחמה. רק ממשלת מחדל וחדלון מעבירה חוק השתמטות תוך כדי מלחמה. כשאני אומר את זה, אני לא מאמין למה שיוצא מפי", המשיך.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]