יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (שלישי) ל"שבע תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והתייחס להסלמה בצפון, ולהאשמות שסופג מאז תחילת המלחמה כי תקיפות חיזבאללה נובעות מהסכם הגז שנחתם מול לבנון בעת כהונתו בממשלה הקודמת.

"זה הסכם על זכויות קידוח גז בים, שבסוף התברר שאין  שם גז", אמר. "איך זה קשור לזה שהממשלה אפשרה התבססות של כוח רדואן על הגבול שלנו, ואז הפצצות במשך שמונה וחצי חודשים. העובדה שבממשלה שלנו חיזבאללה לא העז לתקוף את ישובי הצפון, ולא לעשות שום דבר דומה למה שהוא עושה עכשיו".

הסלמה בצפון: "המאמצים הדיפלומטים יכשלו - לא תהיה ברירה לצאת למלחמה"
חוסל פעיל מרכזי ביחידת הרקטות בחיזבאללה

לדבריו, "אנחנו יכולים להגיע להסדר שיסיג את החיזבאללה לטווח הקורנט, עד עשרה ק"מ. כולם מדברים על קו הליטני, יש מקומות שבהם הוא קרוב מדי כמו ליד מטולה. אתה רוצה לוודא שהתבססות של כוחות רדואן על הגבול שלנו נגמרה, אבל אפשר להגיע להסדר.  

"כל ההיערכות של צה"ל צריכה להיות שונה לגמרי. תושבי הצפון ירצו גב של חיילים בינם לבין האויב ובצדק. זה אומר שהצבא גדל. לצבא יש את המודלים האלה. חלק מהבעיה: הצבא צריך לגדול. העובדה שאנחנו הולכים לוועדת חוץ וביטחון היא לא מריבה שלי עם גולדקנופף, אלא כי יש צבא שאין בו מספיק חיילים, ולממשלה אין הכרה פנימית שאנחנו במצב חירום".

"הבעיה הכי גדולה בעבודה מול הממשלה הזאת הוא שהיא עושה דבר אחד ואומרת דבר אחר", אמר. "מכניסה הרבה מאוד סיוע הומניטרי לעזה, ואז טוענת שהיא לא מכניסה סיוע הומניטארי לעזה; מתקדמת לסיום הלחימה ברפיח, אבל טוענת שהיא תימשך; מורידה את העצימות וטוענת שהעצימות תגבר. זה מייצר בעיה לאנשים שמנסים לייצר משא ומתן, כי רוצים לעבוד עם המציאות ולא עם הצהרות".

"עם הממשלה הזאת קשה לעבוד. האם אפשר להגיע להסדר בצפון? אם אפשר, אז צריך. הממשלה אמרה שהיא לא תעסוק בעשייה מדינית, כי כמו בכל דבר אחר הם לא עושים שום דבר. הם לא יעצרו שולחן עגול, הם לא מערבבים פנימה את הצרפתים שמסורתית יש להם השפעה גדולה בלבנון. כמו שאין להם שום תכנית ליום שאחרי בעזה אין להם תכנית בצפון".