ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) סיפק הבוקר (שלישי) אמירה מזעזעת כשאמר בריאיון לרדיו "קול ברמה" כי "יש כמה זרועות לחמאס - זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות״.

כמו כן, טען כי "המון מידע הוסתר מראש הממשלה וחברי ועדת חוץ וביטחון לפני ה-7 באוקטובר. חייבים להקים וועדת חקירה, אני לא בטוח שלא ממשיכים להסתיר מאיתנו גם היום״. 

אחרי שסולק מאולפן 13, ניסים ואטורי תוקף: "הערוץ גמור, באל-ג'זירה מחאו כפיים"
ניסים ואטורי: "הצבא מדבר על הסכמי שלום ומתעסק בפוליטיקה, מה יהיה?"

ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתגובה, תנועת דרכנו הגישה תלונה למשטרה נגד ח"כ ואטורי. נמרוד דוויק, מנכ״ל דרכנו: ״חבר הכנסת ניסים ואטורי משתלח במפגינים, בהם משפחות חטופים, מילואימניקים ואזרחים שקרוב לשנה נותנים את הכל למען ביטחון ישראל.  ההסתה הפרועה של ואטורי והפיכת עשרות אלפים לבני מוות, קורעת את המרקם החברתי. מותר להתווכח אך לא להסית. ראוי שוואטורי יעזוב את משכן הכנסת. אנו מצפים לגינוי חד משמעי מראש הממשלה לאמירות אלו״.

גם יאיא פינק הגיש תלונה למשטרה בשם מטה המילואימניקים כנגד חבר הכנסת. "המפגינים בירושלים וברחבי הארץ הם אזרחיים פטריוטים שבין מילואים למילואים נאבקים להחזיר את המדינה האהובה שלנו למסלול. הדם של המפגינים על הידיים של ואטורי ושאר המסיתים", מסר. 

"מכוח קפלן" נמסר בתגובה: "לא מדובר רק בכסיל, אלא במסית מסוכן שקורע את העם בהנחיית נתניהו. מדובר באמירה מסוכנת, שמשווה את מאות אלפי הלוחמים והמתנדבים לזרוע של ארגון הטרור חמאס. אנו קוראים לחברי הכנסת מכל סיעות הבית לגנות בצורה שלא משתמעת לשתי פנים את האמירות המסוכנות ולגבות את המפגינים". 

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הגיב לדברים בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו וקרא להדחתו של ואטורי: "סגן יושב ראש הכנסת הוכיח הבוקר שוב שאין לו שום הבנה או כבוד לדמוקרטיה. דבריו על המפגינים ראויים לגינוי, אבל גם למעשה. אני קורא לראש הממשלה להדיח אותו מתפקידו, ולהציב במקומו דמות ממלכתית שתכבד את מדינת ישראל ובית הנבחרים. אי הדחה היא הסכמה". חברי הכנסת מירב בן ארי, ולדימיר בליאק ונאור שירי מסיעת יש עתיד הגישו קובלנה לוועדת האתיקה נגד ח״כ ואטורי.

זו לא הפעם הראשונה שחבר הכנסת מהליכוד מעורר סערה במילותיו. ואטורי מתח ביקורת חריפה במהלך ועדת חוץ וביטחון בכנסת על הצבת חיילות בסדיר ובמילואים להשגחה על מחבלי הנוחבה וטען כי "אנחנו עוד שמים חיילות נאות בשביל שישמרו עליהם. איפה מתקבל כזה דבר, אם עם ישראל חפץ בניצחון פה זה מתחיל, חיילות לא שומרות על מחבלים שפלים כאלה".