יועצו של ראש הממשלה, נבו כץ, נשלח הבוקר (שלישי) לדיון בוועדת החוקה להפעיל לחץ על חברי הקואליציה להצביע בעד "חוק הרבנים". אולם, לבינתיים נראה כי המתנגדים לא חזרו בהם ולחוק אין רוב. על כן, ההצבעה צפויה להידחות למועד אחר.

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן הפציר בח"כים מהקואליציה להתחשב במצב במדינה , לא לערער את יציבות הקואליציה בעיצומה של במלחמה ולהגיע להבנות".

תומר גלאם, ראש העיר אשקלון התפרץ בזעם: ״30 אנשים נרצחו לי בעיר! אתם צריכים להתבייש במה אתם עוסקים. במקום לשאול איך עוזרים לאשקלון. אתה יושב כאן ומייבש אותי שעה עם הסברים עם רבנים. זה הזמן עכשיו להביא את החקיקה המטומטמת הזו? אין בזה שום היגיון״. ראש בעיר דימונה, בני ביטון: "אני ,בני ביטון, החבר הכי טוב של ביבי, ושל דרעי, אני חבר הליכוד, אומר: החוק הזה לא יעבור! אם אתם רוצים להפיל את הממשלה, זאת המתכונת. החוק הזה הוא ביזיון אחד גדול".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בקואליציה נעשה מאמץ כביר לגייס רוב ואף רקמו תרגיל במסגרתו ח"כ טלי גוטליב שהביעה התנגדות לחוק, תוחלף בח"כ אחר מהליכוד. עם זאת, בהמשך חזרה בה בהסכמתה והודיע כי תגיע להצביע נגד. בהמשך אמרה בוועדה כי היא, ח"כ סעדה וקרויזר יצביעו נגד.

גם השר עמיחי שיקלי הביע התנגדות לחוק ואמר כי "לחוק הרבנים יש מטרה אחת- סידורי עבודה והרבה, כאלף רבני ערים ורבני שכונות שמתמנים לעשרות שנים. בנוסף לכך החוק מחליש את הרשויות המקומיות שנשללת מהן היכולת לבחור רב בהתאם לאופי הקהילה וצרכי העיר ותושביה. זהו חוק יקר ורע והעלאתו בשעת מלחמה היא חרפה".

חבר הכנסת עמית הלוי הביע התנגדות דומה וכתב: " כשם שהודעתי בעבר, אני מתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית ואפעל כדי שהחוק לא יעבור או יתוקן כראוי״. ח"כ דן אילוז מסר: "בשבועות האחרונים נראה שהתבלבלנו בין מי המפלגה המרכזית בקואליציה ובין מי השותפים לה. יקרים ככל שיהיו השותפים, הליכוד חייב לחזור ולהיות המוביל, ולא המובל".

בקואליציה אומרים כי "דרעי עושה מאמץ כדי שחוק הרבנים יעבור מחר בוועדת החוקה". מנגד, גורמים באופוזיציה טוענים כי הם "עובדים קשה כדי שחוק הרבנים ייכשל, גם אם יעבור בוועדת החוקה - נפיל בהצבעה במליאה. עובדים מול חברי הקואליציה מסיעות שונות".