יועצו של ראש הממשלה, נבו כץ, נשלח הבוקר (שלישי) לדיון בוועדת החוקה להפעיל לחץ על חברי הקואליציה להצביע בעד "חוק הרבנים". אולם, לבינתיים נראה כי המתנגדים לא חזרו בהם ולחוק אין רוב. על כן, ההצבעה צפויה להידחות למועד אחר. 

הכתב הפרלמנטרי של 'מעריב', מתן וסרמן, שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על חוק הרבנים ועל הסיכויים של הממשלה לפול. בפתח השיחה נשאל אם 'חוק הרבנים' יפיל את הממשלה לדעתו, ווסרמן השיב: "בהחלט יכול להיות אחד העוגנים שיתחילו את נפילת הממשלה, המפלגות החרדיות אומרות לנתניהו: 'גם לנו יש את הקו האדום שלנו- איננו יכולים עוד".

עוד אמר הכתב :"העיסוק כאן הוא בכמה עשרות או מאות תתפקידי רבנים, כנראה שזה לוחץ על עצבים רגישים, כאשר גם הציבור החרדי תוקף את חברי הכנסת שלו ואומר: 'לא יכולים פעם אחר פעם להיות שק החבטות של הממשלה והקואליציה- בן גביר וסמוטריץ' יודעים ללחוץ על המקומות הנכונים ולהביא יותר. אנחנו משמשים כסוג של שטיח לנתניהו אבל כזה קשור לנושאים הליבתיים שלנו- פשוט לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים".

מה יעשה נתניהו? המרד בליכוד נגד "חוק הרבנים" הולך וגדל

בהמשך נשאל כתב 'מעריב' אם אנחנו רואים מרד בליכוד? השיב וסרמן: "יש הרבה מאוד חברי כנסת שחייבים הרבה מאוד לראשי הערים שהגיעו מבית הגידול של השלטון המקומי והם בהחלט קשובים לשולחיהם. ראינו אתמול ח"כ אחיו הוא ראש עיר, אני מדבר על אלי רביבו, מגיע עם ביקורת חריפה לממשלה על תיפקוד הממשלה ואומר: 'אולי אנחנו לא ראויים למנדט', רואים גם את ח"כ אלי דלל, שאומר 'עליי הדברים לא מקובלים, אם זה בנושא הגיוס או נושאים אחרים'".

לדבריו, "תמיד אומרים על המפלגות החרדיות שהן הולכות להתייעץ אצל הרבנים, אנחנו עדיין לא שם- ההערכות היו אומרות שהכי טבעי מבחינת גדעון סער להיכנס כרגע לממשלה ולתת רשת ביטחון לליכוד".

בהמשך השיחה הסביר מדוע גדעון סער לא נכנס לממשלה: "הסיבה שסער לא נכנס היא כיוון שמדברים על בחירות עד סוף שנת 2025, אנשים לא ממהרים לעשות מהלכים יוצאי דופן. ונהפוך הוא, בני גנץ, שלפני ימים אחדים יצא מהממשלה, מרגיש שהגוש של 64 מנדטים עובר חריקות ולהערכתו לא הולך להעריך ימים- אז הוא מעדיף לקחת את ההישגים הראשונים של המלחמה וכאשר המלחמה מדשדשת מעדיף להיות בחוץ ולהעביר ביקורת עליה".