גורם ישראלי בכיר, שהיה מעורב במשא ומתן לשחרור בני ערובה, אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP  כי ישראל יודעת בוודאות שכמה עשרות חטופים מוחזקים בעזה חיים. "אנחנו לא יכולים להשאיר אותם שם להרבה זמן - הם ימותו", הוסיף. 

בעוד שנראה כי המשא ומתן עם חמאס נתקע , הבכיר ישראלי חזר על סירובה של ישראל לקבל מיד הפסקת אש קבועה. "איננו יכולים, בשלב זה - לפני חתימת הסכם - להתחייב לסיים את המלחמה", הסביר. "במקרה שלא נצליח להגיע להסכם עם חמאס, צה"ל ימשיך להילחם ברצועת עזה בעוצמה לא פחותה מאשר כיום", הוסיף. "בצורה אחרת, אבל בצורה אינטנסיבית", הדגיש. 

עמית סוסנה בבית הלבן: "להיות בשבי זה לא לשלוט בראש, בגוף ובנשמה"
"לא מספר האסירים" - זו הבעיה העיקרית בעסקת החטופים

כזכור, חמאס מסר בשבוע שעבר למתווכות ממצרים ומקטאר את תשובתו למתווה הישראלי לשחרור חטופים והפסקת אש. גורמים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התשובה כוללת לוח זמנים מפורט למתווה העסקה, כולל מועד להפסקת האש ונסיגת הכוחות מעזה. בכיר ישראלי אמר כי גם לידי ישראל הגיעה התשובה, וכי ארגון הטרור "דחה בתשובתו את מתווה עסקת שחרור החטופים שהוצג על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן". בערוץ אל חדת' הסעודי התייחסו לפערים בין החמאס לישראל, בנוגע לעסקת חטופים אפשרית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גורמים ישראלים המעורים בפרטים אמרו ל"מעריב" כי הסכמת חמאס לעסקת חטופים תביא למימושה הוודאי - ככל שתהיה לממשלה רשת ביטחון אחרי פרישת השותפים הקואליציוניים המתנגדים לעסקה. לדברי הגורמים, ישראל הסכימה למתווה ואין דרך חזרה - אך רק אם הוא יאושר על ידי חמאס. עם זאת כאמור, נראה כי בארגון הטרור בחרו לדחות פעם נוספת מתווה אפשרי לביצוע של עסקת חטופים נוספת.