על רקע התנגדותם להעברת "חוק הרבנים", יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע היום (שלישי) לחברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה כי הם יוחלפו מחר בוועדת החוקה. לאחר זמן קצר, אף נודע כי השניים הודחו לצמיתות מהשתתפות בוועדה. במהלך ישיבת הוועדה מחר, צפוי החוק לעלות להצבעה בקריאה ראשונה. 

בתגובה, תקפה גוטליב: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה. אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת.

מבקר מפלגת הליכוד, עו"ד שי גלילי, כתב מכתב לבנימין נתניהו - כנגד ההחלטה להדיח את ח"כ גוטליב וסעדה מחברותם בועדת החוקה, וזאת נוכח חוסר סמכות פונקציונאלית בקבלת ההחלטה - וכן לאור הפרת כללי המינהל התקין במפלגה.

מאחורי גבו: האם זה התרגיל שמארגנים החרדים לנתניהו?
בגרמניה הכריזו מלחמה על ה-BDS: כך בחרו לפעול

היא אף תקפה את כץ באופן אישי: "בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו״ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג׳ובים המושחת, גועל נפש".

טלי גוטליב בכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

כמו כן, היא שלחה מסר ליו"ר ש"ס אריה דרעי: "אריה דרעי רשום בפניך. אמנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, אחלה והבטחת לסמוטריץ' הבטחות. ואצלך מטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד. תזכור רק מה שאמרו חז״ל, (בכל זאת אתה אמור לזכור כי כולם קוראים לך רב ומעולם לא תיקנת אותם) היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה׳".

סעדה מצידו, השיב: "כפי שהודעתי כבר אתמול - אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו, ושום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית.  לא אקבל מצב בו בשעת מלחמה מובא חוק שמטרתו לייצר מאות משרות רבניות. ואם לא די בכך, בגלל הכניעה למפלגת ש״ס, בני הציונות הדתית חובשי הכיפות הסרוגות שמחרפים נפשם בשדה הקרב, לא יהיו יכולים להתמנות לתפקידי רבני עיר.  מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת. 

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ראינו היום בוועדת חוקה ראשי ערים, גם כאלו המייצגים את מפלגת הליכוד, שזועקים כנגד העוולה שהחוק הזה מייצר ואני גאה לעמוד לצידם ולצד רוב הציבור גם במחיר הדחה מהועדה. מתחילת המלחמה אני מבקר את הממשלה בכל פעם שהיא סוטה מהערכים בהם אני ורובם של מצביעי הימין דוגלים בהם, ואמשיך למלא את תפקידי ללא מורא".

כזכור, הצעת החוק, שמקודמת על ידי מפלגת ש"ס ונתמכת על ידי רוב סיעות הקואליציה המקורית, הייתה אמורה לעלות להצבעה בחודש מרץ האחרון. בין היתר, ההצעה תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות חדשים ולהגדיל את מספר הרבנים שמקבלים משכורת ביותר מפי שלושה. ההצעה תאפשר למנות 768 רבני יישובים נוספים ו-278 רבני שכונות חדשים, באופן שייתן לשר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס שליטה במינויים אלה.