בעיתון של מפלגת אגודת ישראל "המודיע" פורסם הבוקר (רביעי) מאמר המערכת ובו מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיו החרדים לא ישארו עם הליכוד כל עוד חוק הגיוס לא יעבור.

"חשוב שידעו כולם. גם למפלגות החרדיות יש בייס, שיש לו דרישות ויש לו עקרונות. נושא לימוד התורה של בני הישיבות היקר והכוללים – הוא העיקרון הראשון במעלה אצלם. הוא קיומי הוא בנפשנו ממש. חשוב שיידעו כולם, כי אם להם מותר לתעתע בהתחייבות גם במחיר הפלת הממשלה, הם לא ישארו לבד. מאז שנת תשל"ז גילו המפלגות החרדיות לויאליות לליכוד. ברוב הכנסת מאז, בלי המפלגות החרדיות – לא הייתה קואליציה (למעט פעם אחת שהוא לא היה צריך להן ואכן הותיר אותן בחוץ), גם בקדנציה הקודמת, גילו המפלגות החרדיות לויאליות מלאה, וכולם ידעו מהו הדבר הראשון במעלה מבחינתן", נכתב בפתח הדברים.

בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"לא מעט ח"כים ושרים מהליכוד ומהציונות הדתית, הן בכנסת הנוכחית והן בכנסת בעבר, זכו לפעמים רק בגלל הלויאליות הזו. בלי זה הם לא היו מגיעים לתפקידהם. והיום לפתע, הם בועטים בלי להתבלבל משמיעים ואף מסיתים בלי לחשוב פעמיים ובלי להרגיש כמה הם פוצצים ומכאיבים. יהיו בימין מי שיאמרו: השמאל הקיצוני נהנה מכאלה מאמרים. לזה בדיוק הוא ציפה, אז חשוב שיידעו: השמאל היה גם נהנה לראות את אלה מהקואליציה שבועטים בציבור החרדי, משמיצים את לומדי התורה, מסיתים נגדם וקורעים את החוטים המקשרים. אין בפוליטיקה מסלולים חד צדדיים".