הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו התייחס היום (רביעי) בתוכנית הבוקר של ערוץ 14 להודעה החריגה של דובר צה"ל נגדו לאחר שהתבטא בחריפות נגד הרמטכ"ל.

"אני מוכן לחזור בי מדבריי על הרמטכ"ל, אם הוא אכן לא אמר את הדברים שהוא בעד עצירת המלחמה או לחילופין יגיד שהוא בעד המשך המלחמה", אמר ברדוגו בפתח דבריו, "כשהוא יגיד שהוא בעד עצירת המלחמה אז שהוא יסביר כיצד חמאס לא יתקיים בעזה".

"הלוגיקה של הגרי היא שמאל מובהק", הוסיף, "למה דובר צה"ל הוציאו נגדי הודעה? על כך שאנחנו אמרנו שהרמטכ"ל אכן מה לעצור את המלחמה. אני מציע שהרמטכ"ל ישים עין על עזה ולבנון. הצבא בעצם מבקר פרשן פוליטי, לא ראיתי אותם אומרים את זה על מישהו אחר".

יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יעקב ברדוגו - מפקד זרוע הטינוף במכונת הרעל הביביסטית | בן כספית

דברים אלו מגיעים לאחר שברדוגו פרסם טור בעיתון בו כתב: "הרמטכ"ל כבר לא נושא מדים, הוא מנסה להפוך לדיפלומט ומבקש לעצור את המלחמה בעזה. המסרים האמריקאים ככל הנראה השפיעו על חלק מחברי המטכ”ל, שהתיישרו עם הקו האמריקאי ותומכים בהפסקת הלחימה והשארת חלק מהחמאס בשלטון בעזה, למרות שהם מבינים שלאחר עצירת המבצע בעזה – ארגון הטרור חמאס ימשיך לשלוט ברצועה. הקונספציה החדשה כבר כאן".

באופן חריג, בחרו בדובר צה"ל לפרסם תגובה לדבריו של ברדוגו: "הפרסום של יעקב ברדוגו לפיו הרמטכ״ל תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה, הוא שקר חמור ומשולל כל יסוד. הרמטכ״ל התבטא אינספור פעמים בעניין, גם באופן פומבי, שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה".