הסרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו טען כי "הממשל מנע מישראל נשק" ממשיך להכות גלים בקרב המחוקקים האמריקאים. חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, ריצ'י טורס, שהוא גם תומך נלהב של ישראל, יצא נגד נתניהו ותקף את תוכן הדברים.

"אם אתם מחפשים דרך לחתור תחת ההסכמה הדו מפלגתית, תוציאו סרטון שתוקף את ממשל ביידן", אמר טורס, "חוסר הסכמה יש להביע מאחורי דלתות סגורות בלבד. חמאס מתעודד מקרע במערכת היחסים שלנו".

בנימין נתניהו על אמברגו הנשק האמריקאי (צילום:- דוברות רה"מ)

כאמור, בסרטון שפורסם אתמול תקף נתניהו את הממשל. "כשבלינקן היה כאן לאחרונה בישראל הייתה לנו שיחה גלויה אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה. אבל אמרתי גם משהו אחר", טען ותקף את ארה"ב, "אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת".

"ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. בלינקן הבטיח לי שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית, תן לנו את הכלים אנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר תן לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", הוסיף.

מתיחות ביחסי ישראל-ארה"ב: מהם הפערים בין ביידן לנתניהו?
בלינקן התחייב לנתניהו: "נסיר את מגבלות הנשק"

ג'ו ביידן בנאום על העסקה המוצעת (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן בנאום על העסקה המוצעת (צילום: רויטרס)

ריצ'י טורס חבר קונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית (צילום:  מרק ישראל סלם, גיא סידי)
ריצ'י טורס חבר קונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית (צילום: מרק ישראל סלם, גיא סידי)

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ציינה בתגובה לסרטון של נתניהו כי רק משלוח נשק אחד הושהה מאז תחילת המלחמה, בעוד משלוחי נשקים בשווי מיליארדי דולרים זרמו ללא הפרעה. "אנחנו באמת לא יודעים על מה הוא מדבר", אמרה. באתר האמריקאי אקסיוס אף דווח כי בתגובה לדברים של רה"מ, הבית הלבן ביטל את כינוס הפורום האסטרטגי בנושא איראן בוושינגטון.

כמו כן, נציין כי חבר המפלגה הדמוקרטית טורס הגן על כל פעולותיה של ישראל מתחילת המלחמה והדף את הביקורות נגד הסיוע לישראל, ביקר בעצמו בתערוכה המציגה את הטבח בפסטיבל הנובה בחודש שעבר וגינה את המחאות הפרו-פלסטיניות מול שטח התערוכה. הדברים שלו נגד גורם ישראלי כלשהו הגיעו כאמור לראשונה מתחילת המלחמה.