במפלגת עוצמה יהודית תקפו בצורה חריגה את הליכוד ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות סירובו להכניס את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקבינט המלחמה, ככל שיוקם מחדש. 

מהליכוד נמסר בתגובה לדרישת בן גביר להקים מחדש את קבינט המלחמה כך שיצטרף אליו: "רה"מ אמר לשר בן גביר דבר פשוט - מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות". 

הדרישה של בן גביר והשיחה הקשה בין נתניהו לדרעי: הדרמה מאחורי "חוק הרבנים"
סוף שלטון הליכוד? מגעים בין החרדים לאופוזיציה להקדמת הבחירות

איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בעוצמה יהודית לא אהבו את התגובה ובחרו לתקוף: "עוצמה יהודית תומכת בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט וקוראת לראש הממשלה לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב. עוצמה יהודית קוראת לבצע בדיקה כיצד דלפו חומרים מהקבינט הקטן". גם במחנה הממלכתי הגיבו לליכוד: "מי שסבור שיש שר שמדליף סודות מדינה, לא נותן לו את השליטה על משטרת ישראל, וחברות בקבינט". לפיד: קראתי מה שביבי אמר על בן גביר, ומה שבן גביר אמר על ביבי, ואני מסכים עם שניהם".

כאמור, הדרישה של בן גביר מגיעה ברקע קידום "חוק הרבנים", במהלכו דרש השר חברות בקבינט מלחמה שיוקם מחדש, כתנאי לתמיכת 'עוצמה יהודית' ב"חוק הרבנים" שיקר לדרעי. בן גביר פסל את החלופות שהוצעו לו בתמורה להצבעה בעד החוק. בנקודה זו המו"מ נפסק והחוק הוסר לעת עתה מסדר היום של הכנסת. גורמים פוליטיים מעריכים כי מדובר בהפוגה טקטית וכי דרעי לא יוותר.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הודיע נתניהו כי "אין יותר קבינט מלחמה. זה היה בהסכם הקואליציוני עם גנץ, לדרישתו. ברגע שגנץ יצא - אין יותר פורום כזה". לטענת נתניהו, ראש הממשלה רשאי לקיים התייעצות בהרכב כזה או אחר, לכן אין צורך להקים פורום אחר כלשהו. קרי - לא יקום פורום ראשי מפלגות הקואליציה, הרעיון שבעבר העלו השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.