יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, רמז היום (רביעי) בוועידת "תל אביב - עתיד ישראל" באוניברסיטת תל אביב כי הוא קורא לבחירות, ומאשים את נתניהו ב"עסקנות פוליטית" במקום בעיסוק במלחמה.

הוא ציין כי מבחינתו, המטרה היא להקים אחרי הבחירות ממשלת אחדות לאומית-ממלכתית-ציונית: "ממשלה שתוכל לעשות מהלכים מורכבים ולא פופולאריים.  ממשלה שתוכל לגייס את העם למלחמה הארוכה, ותורכב מכל הכוחות במרכז המפה הפוליטית, ובלי הקיצוניים. טרם היציאה אליהן, צריך לגבש הסכמה של רוב המפלגות, שגם בתקופת בחירות, נגבה כל התקדמות למתווה להשבת חטופינו, וכמובן את לוחמינו בכל פעולה, גם בזירה הצפונית. צריך להקים פורום ראשי מפלגות רחב שייתן מענה לאתגרים אסטרטגים אם יגיעו בתקופת המעבר".

סוף שלטון הליכוד? מגעים בין החרדים לאופוזיציה להקדמת הבחירות
גורמים בקואליציה נגד נתניהו: "פגיעה חמורה באינטרס הביטחוני של ישראל"

בני גנץ מודיע על פרישה מהממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

הוא אמר: "המציאות באזור משתנה - אסור לעצום עיניים. עלינו לבנות את הכוח לקראת מערכה עתידית על עצם קיומה של מדינת ישראל. לאויבינו יש רצון ברור להשמיד אותנו, עלינו לוודא שלא תהיה להם יכולת לעשות זאת. זה יתאפשר רק אם נסתכל על המערכה לטווח הרחוק, ונחתור לכך שנהיה מוקפים ביותר בעלי ברית באזור, ובפחות אויבים".

הנשיא ראיסי והמנהיג העליון של איראן חמינאי (צילום: רשתות ערביות)
הנשיא ראיסי והמנהיג העליון של איראן חמינאי (צילום: רשתות ערביות)

הוא המשיך: "זה יתאפשר אם ננהל מלחמה על עתידנו ולא מלחמת הישרדות פוליטית. לצערי, כפי שראינו אתמול, נתניהו לא רק מחמיץ הזדמנות לבנות ברית אזורית מול איראן, הוא פוגע ביחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית משיקולים פוליטיים ויוצר משברים מדומים".

"למרות אסון  אוקטובר, מדינת ישראל היא המדינה החזקה באזור. אבל היא נמצאת במקום מסוכן של פיצול ופילוג פנימי, שגם אויבינו זיהו לפני השבעה באוקטובר. ובנקודת התורפה הזו, הם החליטו לתקוף", אמר.

"אני אומר זאת מידיעה. באופן בלתי נתפס, חזרנו לאותו המצב. שמונה חודשים אחרי, אנחנו עדיין מחטטים בפצעים הפתוחים, בזמן שעלינו להתמקד במכה ניצחת על אויבינו", התייחס לפילוג המורגש בעם ובפוליטיקה.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

באשר לפרישתו מממשלת האחדות, אמר: "היו שהאשימו אותי שבפרישה מממשלת החירום, פגעתי באחדות. להפך. את האחדות מפרק נתניהו בהתנהלותו. די אם נסתכל רק על הימים האחרונים: השוואות של המפגינים לאויבים, והשתלחות ברמטכ"ל וביועמ"שית. אמירות של ראש הממשלה שמטילות דופי בעובדה שגם מתנגדי הממשלה, תומכים בחיילי צה"ל. שיח של 'אנחנו והם' על סטרואידים".

הוא ציין בנוגע לחוק הרבנים: "הניסיון שכשל להעביר היום את החוק הוא רק סימפטום לשלטון שגם בשעתנו הקשה ביותר, עוסק בפוליטיקה הקטנה ביותר. ראש הממשלה משקיע את לילותיו בדיונים פוליטיים, ולא בהיערכות להסלמה בצפון או בניסיונות ללחוץ על מנהיגי האזור כדי להשיב חטופינו".

אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוא הבהיר: "לאור אמירות שנשמעו בימים האחרונים מקרב מתנגדי הממשלה: אסור לנו להיות תמונת ראי של התנהגויות קיצוניות כפי שאנו רואים אצל חלק מחברי הקואליציה. עמדותינו שונות. וגם דרכנו שונה. לא נעשה הכללות, לא נסית, ולא נפיץ שנאה - נקודה".

בהתייחסו לבחירות אמר: "כדי לנצח בשלוש החזיתות, ובכלל האתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים,  כדי לשמור על האחדות – אנו נדרשים לחזור ולקבל את אמון העם. אזרחי ישראל הלכו לקלפי כשלחמנו בלבנון, בשיא האינתיפאדה השנייה, ובמלחמת ההתשה. שנה לאסון אוקטובר, עלינו לצאת לבחירות, ועדיף שנעשה זאת בהסכמה רחבה".