ניצב בדימוס אריה עמית, הוא אחד הקולות הבולטים בקרב צמרת המשטרה לשעבר, נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. עמית, שכיהן בעבר כמפקד מחוז ירושלים, אמר היום (רביעי) כי השר "סירס לחלוטין את פיקוד המשטרה".

בשיחה עם בן כספית וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM אמר: "בן גביר הוא עבריין מורשע, הוא תומך טרור מורשע, הוא אדם שגם היום מבצע עבירות. הוא לא סופר את בג"צ, ומתערב בכל דבר. הוא הפך את פיקוד המשטרה למסורסים לחלוטין".

המפכ"ל: "המשטרה חייבת להיות נקייה"; בן גביר: "מנסה להתחבב על הקפליניסטים"
בן גביר במתקפה בלתי נתפסת על נתניהו: "לעשות פוליגרף גם לבעלי קוצב לב"

עוד הוסיף: "הוא מדבר עם שוטרים שסרחו והיכו מפגינים ואומר להם שנפלאים, הוא גורם למפקדים לבגוד לגמרי במקצועיות שלהם כי הם מפחדים ממנו פחד ממוות. הוא הכניס שלטון טרור בצורה מדהימה למשטרה. הוא ריסק את עמוד השדרה המשטרה והפך אותה ל-'משמרות איתמר'".

"השוטרים – נשרף מוחם מהאג'נדה שלו. הוא בן אדם מתוחכם ששכנע את כל השוטרים שדרכו היא הדרך הנכונה. יש כמות עצומה של שוטרים בן גביריסטים שלא יודעים בין מה שהם צריכים לעשות כאנשי מקצוע. זה מסוכן מאוד, זה מייאש".

מוקדם יותר היום, התראיין בן גביר בתכנית של גדי נס ברדיו צפון 104.5fm ואמר כי "במדינה דמוקרטית המשטרה כפופה לשר הממונה עליה". בן- גביר סיפר בהמשך השיחה: "אמרו לי בג"ץ יפסוק נגדך' עניתי להם 'מה זה מגרש ביתי של השמאל?'. החוק קובע שאנחנו מדינה דמוקרטית ויש ממשלה בישראל".

עוד הוסיף: "גיליתי לתדהמתי שלא הורסים בתים בנגב ובגליל- אמרתי: 'לא יקום ולא יהיה אתם תאכפו את החוק גם שם'", הוסיף: "אם את הדברים האלה אני כשר לא מוסמך לעשות, מה כן?" לדבריו, "היום מבינים שם היו נותנים לי להקים את המשמר הלאומי בזמן אמת היו לנו יותר מאלף ללוחמים עם נשקים ארוכים בדרום באותו זמן. אני את שלי עושה, באתי להשפיע ולשנות. גם בנושא ניהול המלחמה אמרתי לרה"מ אני רוצה להשפיע ולשנות".