ח"כ טלי גוטליב מהליכוד התראיינה היום (רביעי) אצל עודד בן עמי בחדשות 12, לאחר שהודחה אתמול מוועדת החוקה בעקבות הצהרתה שתתנגד לחוק הרבנים

גוטליב טענה בראיון כי: "נתניהו השתכנע שהחוק הזה לא מתאים בעת הזאת וזה חבל. לא יעלה על הדעת שאנחנו נעלה חוק שהריח שעולה ממנו הוא רע מאוד -  לא ראוי לעסוק בזמן מלחמה בחוק שעוזר לאח של דרעי". 

כיפת ברזל כבר לא תעזור, הערים הגדולות ייפגעו: כך תיראה המלחמה מול חיזבאללה   
חילופי דברים בין נסראללה לרמטכ"ל, ובחיזבאללה מאיימים: "נערב את קפריסין"

טלי גוטליב מול נעה שפיגלר (צילום :ערוץ הכנסת)

גוטליב ציינה שחוק הרבנים לא נמצא בהסכם הקואליציוני, ושנתניהו ניסה לקדם אותו בעקבות בקשה אישית שקיבל מיו"ר ש"ס אריה דרעי, והוסיפה: "בל לדרעי הייתה ביקורת קשה על החוק הזה מבית, רבנים של שס שמבינים שזו לא העת לחוק הזה". 

כזכור, על רקע התנגדותם של הח"כים גוטליב וסעדה להעברת "חוק הרבנים", יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע להם כי יוחלפו בהצבעה בנושא החוק בקריאה ראשונה בוועדת החוקה. לאחר זמן קצר, אף נודע כי השניים הודחו לצמיתות מהשתתפות בוועדה. בתגובה, תקפה אז גוטליב: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה. אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת". 

עוד טענה גוטליב בראיון שבחירות בעת זו הן מסוכנות ואמרה: "חס וחלילה בחירות, אתה משרת את סינוואר. אתה משרת את האויב. כל מה שחמאס רוצה זה כל מה שעם ישראל לא רוצה, ימין ושמאל". 

בעניין התקדמות הלחימה אמרה גוטליב דברים נוקדים: "אתם צריכים להיות אמיצים ולדרוש מהרמטכ"ל להוביל לניצחון. חמאס לא מורתע בגלל עזה - קישקוש בלבוש. תראו לאויב שישראל זו אותה מעצמה, זו אותה מדינה רבת כוח. זה מה שאני רוצה לילדים שלי וגם אתה לשלך".

גוטליב המשיכה ופנתה באופן ישיר לרמטכ"ל הרצי הלוי ולראש הממשלה בנימין ונתניהו ואמרה: "אני קוראת פה לרמטכ"ל - להחזיר לי את מה שנלקח ממני בשביעי לעשירי, את חטופיי. אני אומרת לממשלה ולראש הממשלה - תדרוש מהרכמט"ל להכין תכניות פעולה עם יעדים שאתה הצבת.

גוטליב הוסיפה כי: "את דרום לבנון אפשר לשטח בארטילריה כבדה תוך שלושה ימים. ניצחון והפסד זה לא שפה שלי ושלך - זה תמיד איך האויב מתרגם את זה. ואנחנו צריכים להכנע את האויב בשפה שלו, להוריד אותו על הברכיים. צה"ל יכול לעשות את זה בזכות עוז רוחם של הלוחמים שלנו"

בנוסף, נשאלה חה"כ בראיון מדוע שינתה את דעתה בעניין חוק הגיוס. כזכור, תחילה אמרה שתצביע נגד החלת דין הרציפות על מתווה הגיוס, ובסופו של דבר הצביעה בעד. גוטליב הבהירה שהיא עדיין מתנגדת למתווה, וחושבת שיש צורך לייצר מתווה שתואם את צרכי הצבא. מבחינתה, ההצבעה בעד דין הרציפות הייתה הצבעה "שאין לה משמעות אופרטיבית", והיא בחרה לנקוט בה מפני שרצתה להימנע מענישה, קרי, לא רצתה שיוציאו אותה מוועדת חוץ וביטחון, כמו שהוצאה מוועדת החוקה.