"חוק הרבנים" אמנם הורד אתמול מסדר יומה של הקואליציה, אך הסערה הפוליטית, ובעיקר המתיחות בין המפלגות החרדיות לשותפות האחרות, אינה שוככת. הפרשן ישי כהן (כיכר השבת וחדשות 12) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל ומיה זיו-וולף ב-103FM בנושא.

"חוק הרבנים חשוב מאוד לש"ס וגם לדגל התורה, אבל עליו לא מפרקים ממשלה. החוק הזה מלמד אותנו לאן פנינו מועדות בחודשים הקרובים, ולמקום שבו נתניהו צריך להיות מוטרד. הביקורת הציבורית על חוק הרבנים היא לא תהיה אפילו 10% ממה שייאמר על חוק הגיוס המוסכם על ידי המפלגות החרדיות", פתח כהן את דבריו.

"בחוק רבנים אין בעיה של יעוץ משפטי, של בג"ץ, של אגף התקציבים. כאן נתניהו היה צריך לשלוט על הסיעה שלו, הוא ולא הצליח. אומרים ראשי הסיעות החרדיות, של ארבעתם: 'בקואליציה הזאת לא נצליח להעביר חוק גיוס שמוסכם עלינו, שום דבר שקשור לדת ומדינה. אנחנו מגיעים לנקודה שבג"ץ צריך לקבל החלטה לגבי חוק הגיוס והסנקציות, ואם התקציבים ייעצרו לטווח ארוך ויש בסל הכלים סנקציות נוספות. במצב הזה גם אם הפוליטיקאים לא ירצו לפרוש, האיתותים מהמנהיגים הרוחניים יהיו לכיוון פרישה. זו הפעם הראשונה שגפני שמע אופציה של פרישה כי אמרו לו הרבנים שאין לו אופק. אנחנו לא יודעים מה יהיה ביום שאחרי", הוסיף.

נכנס לאירוע: נתניהו לקח אתמול את הצלת ממשלתו כפרויקט

"שאל אותי אחד מבכירי המפלגות החרדיות מה התועלת שלנו בתוך הקואליציה הזאת? תקציב החינוך החרדי אופק חדש בחינוך החרדי – שנה וחצי מאז הקמת הממשלה לא נגיע כסף. ראשי הישיבות קורסים. ההחלטה של בג"ץ לעצור את התקצוב מקריסה את עולם הישיבות ואת הכוללים. על הדף החרדים קיבלו הטחות שמעולם הם לא קיבלו, במציאות הם רק קורסים", המשיך כהן.

"חוק הגיוס שהוחל עליו דין רציפות עומד היום להצבעה. חברי כנסת בכירים בליכוד, בעוצמה יהודית ובציונות הדתית אומרים שהם לא יצביעו בעד החוק וחייבים להחמיר אותו, מאידך בסיעות החרדיות אומרים שעם החוק הזה בלי שינויים אני לא יכולים לחיות. צריך להקל אותו. ההתנצחות אתמול בין גביר לנתניהו הזכירו לי את הימים האחרונים של ממשלת בנט-לפיד", סיים כהן את דבריו.