ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שהשתתף הבוקר (חמישי) בכנס השנתי של מרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים "דמוקרטיה תחת אש" באוניברסיטת רייכמן, הפתיע ולא פסל שירות חרדים בצבא. "אם צה"ל ישכיל להקים גדודים וחטיבות שיהיה ברור שמי שנכנס יוצא חרדי אז זה יצליח", אמר.

"אם היו אומרים להורים כאן שצועקים, שאם הבן שלהם יילך לצבא יש סיכוי של 50 אחוז שהוא יהפוך לחרדי - מתאר לעצמי שחלקם היו שוקלים את זה שוב. אני אומר את זה בצורה הכי פשוטה, החרדים לא יוותרו על עיקרון 'תורנו אמונתו' בשום מצב. אם צה"ל ישכיל להקים גדודים וחטיבות שברור שמי שנכנס לשם חרדי ייצא חרדי, אז הם יתגייסו", הוסיף פינדרוס.

הממשלה מתפרקת? ישי כהן מסביר: זה הגורם שיביא לפרישת החרדים

הדיון בהשתתפות פינדרוס נקטע שוב ושוב לאור מחאות הקהל, כולל צעקות, הנפת שלטים והגשת מדי צה"ל לח"כ עבור ילדיו אשר קטעו את הדיון  - גם דבריו הנרגשים של סרן במיל' עידן סיבוני, סטודנט באוניברסיטת רייכמן וממובילי מחאת ממדים ללימודים שהגיע להנחות את הפאנל לאחר מעל 170 יום בעזה, לא הרגיעו את הרוחות.

שי פירון נשיא תנועת פנימה סיכם את הפאנל והתייחס גם לדבריו של חבר הכנסת פינדרוס: "איך יכול שצריכים חיילים ולא קמה הקהילה ואומרת הינני. איפה צריך אותי? אם אני הייתי היום גדול דור, הייתי אומר נשרת עכשיו, נחוקק אחר כך.אני  מכיר ומעריך את חבר הכנסת פינדרוס אבל אני יודע שבתור למדן, היא תמיד ימצא את הנימוק למה אוכלוסייה שלמה לא צריכה לשרת כי זה חלק מויכוח אידיאולוגי". 

"אם צריך וועדת חקירה ממלכתית על איך הגענו למצב של השביעי באוקטובר מבחינת הצבא והמנהיגים, אז גם אנחנו, לומדי התורה צריכים לעבור וועדת חקירה. איך יכול להיות שלימוד התורה שלנו לא מנע את השביעי לאוקטובר. אני מאמין שעל אף האמונה שהתורה מצילה ומגינה, אם מחר בבוקר תפרוץ שריפה בבית המדרש, כל לומד תורה יעזוב הכול ויסייע לכבות אותה כי זה הוא פיקוח נפש ממש. הבית בוער. אני פונה לחבר הכנסת פינדרוס הבית שלי ושלך בוער, התלמידים שלי נהרגים, אני צריך שתעזור לי להחזיק את הדלי. לא תבוא?".