חברת הכנסת טלי גוטליב התראיינה הבוקר (חמישי) ב-103FM, בצל הסערה סביבה והדחתה מוועדת החוקה בכנסת, זאת בשל התנגדותה לחוק הרבנים, שנפל מאוחר יותר. גוטליב הביעה תמיכה בהכנסתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקבינט המלחמה. 

"אני חושבת שאיתמר בן גביר חייב לשבת בקבינט, אני חושבת שלא יכול להיות מצב שכל מי שיושב בקבינט מסכים על הכול פה אחד", ציינה. עוד הוסיפה כי "גם אני צריכה לשבת בקבינט לצורך העניין ואני אישה ואני לא יכולה להגן עלייך בשדה הקרב, אבל אני מבינה מאוד מאוד".

חוזרים למקורות: הצעד הדרמטי של השב"כ לאחר הטבח בעוטף
אחד ממנהיגי המחאה מסמן: זה הצעד הבא שלנו נגד ממשלת נתניהו

על דבריו של דובר צה"ל הרצי הלוי, אמרה: "אם תפתחו את ערוצי התקשורת של ארגוני הטרור הם שומעים אותנו. הם שומעים את דובר צהל אומר שאי אפשר לחסל את חמאס. הם צוחקים על חמאס. תמונה של הגרי בכל ערוצי התקשורת בערבית. איך אתה מעז לדבר ככה בזמן מלחמה, מי שמך?".

היא התייחסה לדבריו של הלוי לבן גביר, כשעקץ אותו בנוגע לניסיונו הצבאי, וביקרה אותו בחריפות: "אני מדברת על הניסיון, לא על מי שלחם או לא לחם. לא הניסיון, עם כל הכבוד של הרמטכ"ל, הוא היה אמור למנוע את תופת 7 באוקטובר, הרמטכ"ל הדגול הזה הוכיח כישלון קולוסאלי צבאי בהיערכות 7 באוקטובר, על מה את מדברת? מי הוא שיעז להגיד למישהו 'אתה לא יודע'?". 

היא המשיכה לתקוף אותו: "הרצי הלוי הודיע על הפסקת אש כשאני קוברת אחד עשר מחייליי. הוא גם לא נתן דין וחשבון לקבינט כשהוא שקל לעשות מבצע לשחרור חטופים בתחילת המלחמה, והוא החליט שלא. הצבא בונה תכניות לחימה בצורה שנראית לו. הרמטכ"ל חושב שזה בסדר שתהיה לחימת גרילה במקום ארטילריה מהאוויר. זה לא מעניין אותי שאני לא לוחמת, אני לא מוכנה שיהיה מלכוד ידני של החיילים שלי, במקום ארטילריה מהאוויר".

כמו כן, התייחסה למתח בינה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לשמחתי הרבה נתניהו בסוף קיבל את עמדתי. זה אמנם עלה לי בענישה פרלמנטרית, בתדרוכים נגדי מול הבייס הימני. אני מוכנה לספוג את הכול כי אני חושבת שחוק הרבנים -  אסור לגעת בו בזמן המלחמה. יש חקיקה רבה שהעברנו לטובת המילואימניקים והחיילים והעלאת התקציב וכל מה שקשור למלחמה בכלל".

טלי גוטליב בכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

עוד הוסיפה: "העיפו אותי הרבה פעמים. כשלא הסכמתי להסיר מועמדות מהוועדה למינוי שופטים, קיבלתי ענישה פרלמנטרית כבדה ביותר. הפעם הענישו אותי באבחת רגע, זה בסדר. בדין הרציפות בסופו של דבר הצבעתי בעד כי היה לי עדיף לא להיענש ולצאת מוועדת החוץ והביטחון, בעיקר שחוק הגיוס נמצא בוועדה הזו, ונביא אותו לכלל הסכמה".

גוטליב המשיכה להביע תמיכה בשר לביטחון לאומי: "בן גביר יודע לשאול שאלות חשובות וטובות. העובדה שאין לי עבר צבאי, לא אומר שאני מבינה מעולה את העסק של האויב? לא אומר כשצדקתי כשאמרתי כל מיני דברים על שיטות לחימה ודרכי לחימה? תפסיקו, אנחנו אנשים שיודעים, לצבור ידע, לשים לידינו אנשים שהם יועצים טובים שמלמדים אותנו".