השר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרלאוף מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ומשרד ראש הממשלה בניהול המערכה בצפון. בשיחה עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM אמר כי עיכוב מינוי הפרויקטור לצפון הוא "חרפה, זה לא זמן לעיסוק בפוליטיקה".

הוא סיפר: "אני רואה את הדמעות והקשיים של תושבי הצפון, אין לנו את הפריבילגיה למשחקים. יש קונצנזוס מקצה לקצה בנושא - אני אומר לכם שאם צריך אני אבוא לראש הממשלה ולישיבות הממשלה".

לא יכול להסתתר: משפט אחד בנאום נסראללה חשף את האמת על מצבו
טילים, כטב"מים ואז "המנה העיקרית": כך נערך חיזבאללה להכרזת מלחמה על לבנון

השר מאיים: "אני אעצור את הכל עד שיקבלו החלטה למינוי מקצועי. לא מינוי פוליטי. לא נמשיך את הדיונים האחרים עד שנקבל החלטה כי תושבי הצפון לא צריכים להיות אסקופה נדרסת. השר בן גביר מגבה אותנו באופן מלא והוא מבין את העניין הזה. כואב לי ואני מדבר מדם ליבי".

"יש את תוכנית ההמשך של המשך שיקום הצפון שהתחלנו כבר במשרד לקבל עליה פידבקים ולשבת עם תושבים וחקלאים כדי לבנות את השלד, אבל אני מאמין שדברים כאלו נבנים מלמטה, ולא מפנטזיות של שרים, פקידי ממשלה וטבלאות אקסל. 

"אנחנו נבנה את זה בצורה כזו שראשי הרשויות והאנשים בקצה הם אלו שיגדירו את הבעיות וייתנו את ברכתם לפתרונות שיציעו גורמי המקצוע. כל דבר שיהיה בהנחתה לא יעבור כי גם יש גורמים שרוצים שכסף יתקע כחלק מהקומבינות שעשו במשך שנים", הוסיף. 

שריפה שפרצה סמוך לצפת בשל נפילת רקטה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
שריפה שפרצה סמוך לצפת בשל נפילת רקטה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

בסיום השיחה סיכם: "משרד הנגב והגליל היה אמור להיות המשרד המתכלל. ברגע שהבנתי שזה אירוע שיש בו אלמנטים שיכולים להיות פוליטיים, אז הלכתי הצידה, אין זמן לריב ולהתווכח עם אנשים. תביאו מישהו מקצועי שיעבוד מול כולם, רק שיעבדו וירוצו קדימה. רוצה קרדיט? תיקח. רק תדאגו לתושבים. אנחנו במלחמה וצריך לתת מענה לתושבים".