אירוע חריג במשרד החוץ: ל'מעריב' נודע כי השבוע , בהתראה קצרה מאוד, בוטל אירוע פרידה למספר שגרירים זרים שמסיימים בקרוב את הקדנציה שלהם בישראל. מדובר באירוע דיפלומטי מסורתי שבדרך כלל מתקיים בפורמט של ארוחה במסעדה או במשרד החוץ.

קבלת פנים לכבוד השגרירים העוזבים את ישראל ממומנת מתקציב משרד החוץ, כאשר תקציב האירוע עומד על עשרות אלפי שקלים. השנה , כך התברר להנהלת משרד החוץ, ראש הטקס של המשרד האחראי במשרד על ארגון וקיום של האירוע, החליט באופן חריג לקיים את קבלת הפנים בביתו הפרטי - מבלי לדווח על כך להנהלת המשרד.

על פי מקורות יודעי דבר, נשלחו הזמנות לכ-70 מוזמנים, המסיבה הייתה אמורה להתקיים בשעות הערב ביום שישי הקרוב, כך שבסבירות גבוהה האירוע היה צפוי לגלוש לכניסת השבת. קיום אירוע רשמי של משרד ממשלתי ביום שבת נוגד את הנהלים והיה אמור להוביל למשבר מול המפלגות החרדיות, במצב של אי יציבות קואליציונית.

עם היוודע הדבר להנהלת משרד החוץ, הוחלט מיידית על ביטול האירוע, ללא קביעת מועד חלופי. גורמים במשרד החוץ הביעו תמיהה על קיום האירוע בסמוך לכניסת השבת ועל הסתרת הדבר מהנהלת המשרד. ממשרד החוץ נמסר: "מדובר באירוע חריג המנוגד לנהלי משרד החוץ. כאשר נודע הדבר החליט המנכ"ל לבטל את האירוע ולהביע התנצלות בפני השגרירים הזרים שהוזמנו. ראש הטקס במשרד החוץ הוזמן לבירור אצל מנכ"ל המשרד שבעקבותיו יוסקו המסקנות הנדרשות".