חבר הכנסת גדי איזנקוט תקף הערב (חמישי) בריאיון לכאן 11 כי ההחלטה לעזוב את הממשלה הייתה נכונה, ושאם לא היה עושה כן היה מרגיש כי הוא בוגד בחיילי צה"ל.

"לא היה רגע אחד של החלטה לפרוש, הייתה תקופה ארוכה של לבטים", אמר. "שאלתי את עצמי אם אנחנו מצליחים להשפיע על השגת מטרות המלחמה, האם סדר העדיפויות הנכון מתקיים, האם השיקולים לקבלת ההחלטות נכונים". לדבריו, לא כל ההחלטות שהתקיימו בפורומים הסגורים התקבלו משיקולים זרים. "זה לא היה רק פוליטיקה, אבל השיקולים הפוליטיים ריחפו מעל קבלת ההחלטות".

איזנקוט טוען כי גם גורמים בתקשורת הישראלית מוכוונים באותו האופן. "זו הנדסת תודעה, זה רצון לשדר לחברה הישראלית ש'אני רוצה לכבוש את רפיח, רק יש אחד או שניים שמקשים עליי'". כשנשאל מי היד המכוונת מאחורי הגורמים, השיב: "סביבת נתניהו. אני לא יכול לומר שזה נתניהו באופן אישי, אבל סביבתו פועלת בצורה לא ראויה". 

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: לע''מ)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: לע''מ)

איזנקוט נשאל על ההבדל בין הבטחת "הניצחון המוחלט" של ראש הממשלה לבין אזכורי "ניצחון אמיתי" מפיו של יו"ר מפלגתו גנץ, והשיב: "זה ההבדל בין מי שנלחם בטרור כל חייו לבין מי שכתב על זה ספרים". לגבי מטרות המלחמה אמר איזנקוט: "המשימה היא לא למוטט את חמאס, אלא להשמיד את היכולות השלטוניות הצבאיות והארגוניות של חמאס. חמאס זה רעיון שאנחנו נילחם איתו עוד הרבה שנים. אי אפשר להבטיח ניצחון מעבר לפינה ואז לבוא לצה"ל בטענות מדוע הוא לא מספק את הסחורה". 

לדברי איזנקוט, נתניהו פוגע במטרות המלחמה כשהוא "לא מאפשר לשר הביטחון לקדם את היום שאחרי ואלטרנטיבה שלטונית ברצועה, כשהוא מגביל את ראש המוסד ולא נותן לו את המנדט הנכון, וכשגם כשמתקבלות החלטות הולכים אחורה". איזנקוט סבור כי על הכנסת להצביע על החלפתו של נתניהו באישיות אחרת בקואליציה. "ראש הממשלה נכשל במבחן המעשה ולכן צריך להחליף אותו באי אמון קונסטרוקטיבי ולהצביע על מנהיג אחר מתוך הקואליציה לתקופת ביניים, ואז וללכת לעם ולבקש את אמון הציבור אחרי הכישלון האדיר של 7 באוקטובר".