חבר הכנסת מטעם הימין הממלכתי, זאב אלקין, שוחח הבוקר (שישי) עם יריב אופנהיימר ואריה אלדד ב-103FM והתייחס להתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית ולעתיד הלחימה בגזרות השונות.

בפתח דבריו אמר, "אתה יודע כל בוקר שמתעוררים להודעות אבל שלומנו כמו כולם. אין בוקר קל בחודשים האלה". לאחר מכן התייחס לנושא הפוליטי: "אני לא יודע מה זה גוש מרכז שמאל. יש את גנץ ויש את לפיד אני לא חושב שהם לא יתאחדו שוב. אני חושב שהסרט הזה כבר היינו ולא צפוי לחזור. מבחינת התארגנות חדשה בימין אני חושב שהגיע הזמן. בסופו של דבר הפוליטיקה הישראלית דווקא באגף הימני שלה תקועה בגלל מה שקרה בשנים האחרונות עם נתניהו ועם הליכוד ויש צורך גדול מאוד של ציבור גדול מאוד שמסמפט את מה שהליכוד היה פעם. הכותרת של מפלגה לאומית-ליברלית והליברלית כמעט נעלם לחלוטין וגם הלאומית זה תלוי על איזה רגל נתניהו קם, בוקר אחד הוא ככה ובוקר אחד זה ככה. זה הפך למפלגת נתניהו במידה רבה האישית ולכן יש מקום למפלגה אידיאולוגית שתחזור להיות מה שהליכוד הייתה בימי בגין ושמיר".

איזנקוט: "ההבדל בין נתניהו לגנץ? אחד נלחם בטרור והשני כתב על זה"
הפער בין גנץ לנתניהו כמעט נסגר, אז למה רה"מ צריך להיות מודאג? | סקר

"צריך לפעול קודם כל לפי החוק אבל אני חושב שאי אפשר היה לבחור שבוע יותר נכון מלשאול את השאלה הזו. אתה חושב שהמשבר סביב חוק הרבנים קרה מעצמו? אנחנו היינו מעורבים בו כולל אני באופן אישי, אני הייתי הראשון עוד בחורף כשהיה ניסיון להביא את החוק הזה ועוררתי מהומה סביבו, הובלנו וטו ועצרנו אותו. כבר אז גייסנו כמה ח"כים מהליכוד להתנגד לחוק הזה וזאת הייתה אחת הסיבות שהוא נגנז אז. וגם עכשיו הייתי הראשון להרים את המרד נגדו בצורה ציבורית ופעלנו בצורה מתוזמנת ומתואמת גם בגיוס של חברי כנסת בקואליציה להתנגד לו, גם בגיוס של שארים מהליכוד ובצדק זה חוק רע מאוד. הנזק שזה עשה לקואליציה זה במידה רבה פעילות שלנו", הבהיר.

"בכנסת אני הרבה שנים ועשיתי הרבה מהלכים גם הרכבתי קואליציות וגם פירקתי אותם", אמר חבר הכנסת, "ההתנגדות של ח"כים בקואליציה היא הולכת וגוברת ובהחלט יכולה להביא לפירוק הקואליציה. מול זה עומד שעון מתקתק שעוד כמה שבועות נגמר כנס הקיץ והפוליטיקה נכנסת לפריזר. אם גנץ היה פורש קודם הממשלה ולא היה נותן כמה שבועות המתנה יכול להיות היה סיכוי יותר גדול לפרק אותה בקיץ. הסיכוי לפרק אותה בקיץ לא גדול בגלל מעט הזמן שנשאר לדינמיקה הזאת".

בני גנץ (צילום: Miriam Alster/Flash90)
בני גנץ (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"ההנהגה החרדית לא תמיד מגיבים לפי ההיגיון הצרוף של השיקול הקר של בעד ונגד. יש הרבה פעמים שהם נקלעים למצב ואומרים שהם לא יכולים להיות חתומים על הדבר הזה. גם אם אנחנו חושבים שאין לנו אלטרנטיבה אחרת זה לא יכול להיות כשאנחנו בשלטון. הרי היינו בפרשות כאלה ופרישות של מפלגות מהממשלה על דברים הרבה יותר קטנים ממה שכעומד כרגע על סדר היום פרשת המשחתת בזמנו ופרישת ליצמן בעקבות פרשות הרכבת בשבת. האם המצב הנוכחי יכול להביא את פירוק הקואליציה? בעיניי חד משמעית כן. כמו שאמרתי יש פה וקטור הפוך של שעון מתקתק של מעט מאוד זמן שנשאר לכנס הקיץ ולכן אם היה עוד חודשיים כאלה בכיוון כמו שזה התחיל לעבוד בשבוע האחרון אז כמעט בוודאות הקואליציה הייתה מתפרקת בגלל שיש רק שבועות ספורים אני לא יודע האם זה אפשרי", טען.

על שאלתו של יריב אופנהיימר האם יש ח"כים "מורדים" בתוך הליכוד אמר כי: "כשאני אתחיל לענות על השאלות האלה אף אחד לא ידבר איתי מהליכוד. כמו שאמרתי כבר קודם אני מבין את הרצון שלך לקבל כותרת אבל אני מבין אלה שמעדיפים לעשות ולא לדבר למרות שבפוליטיקה הישראלית זה לצערי בשנים האחרונות זה החליף אחת את השנייה".

בהמשך ח"כ אלקין הביע את דעתו על השר איתמר בן גביר: "הוא המציא מתכונת חדשה בפוליטיקה הישראלית להיות אופוזיציה לוחמת תוך כדי אחזקה של תפקידים בממשלה ותוך כדי זה שהוא שר בכיר ונמצא במוקד קבלת ההחלטות. פעם הייתה לנו תרבות פוליטית כשאתה בקואליציה וחושב שדברים מתנהלים רע אתה פורש. אנחנו אנשים של התרבות הישנה, אנחנו הימין הממלכתי. לפני שלושה חודשים ראינו שהמלחמה מדשדשת ולא מתנהלת בצורה נכונה וניסינו לתקן דברים, ראינו שאנחנו לא מצליחים ושמנו תנאי לשינוי ניהול המלחמה וקיבלנו תשובה מגנץ ונתניהו ש-'מה שעובד טוב לא צריך לתקן' אז קמנו ועזבנו את המלחמה".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוגע למערכה בצפון טען: "אני חושב שהבעיה שלנו בצפון היא בדרום. נתקענו בדרום. דשדשנו בדרום. קיבלנו החלטה בתחילת המלחמה והיה אפשר להחליט הפוך, היו היו שתי אופציות. היינו צריכים להחליט איפה אנחנו מרכזים מאמץ. ההחלטה הייתה לרכז מאמץ קודם בדרום ואחר כך בצפון והייתה גם אופציה אחרת, אני לא מספר סודות מדינה הדברים כבר פורסמו שהיו גם המלצות להתחיל הפוך. אבל ברגע שהלכנו דרומה ומצד שני קיבלנו החלטה לדעתי בפעם הראשונה במדינת ישראל שאנחנו רוצים לא בדיעבד אלא רוצים מראש לנהל מלחמה שתיארך שנים".

"השר גנץ דיבר בזמנו שתלמידי חטיבות ביניים ישתתפו במלחמה הזאת, ברגע שקיבלנו החלטה כזאת ודשדשנו בדרום, אנחנו לא יכולים להתפנות צפונה עד שלא נסיים את המלחמה בדרום והצפון מקבל מחיר על ניהול כזה. אנחנו כל הזמן מדברים על קונספציה. יש קונספציה בניהול מלחמה. אפשר לנסות להגיע להסדר רק מעמדה של כוח אבל זה לא יעזור. בסופו של דבר ניאלץ ללכת למלחמה. איך לנהל אותה ואיזה תוכניות זאת כבר שאלה אחרת", סיכם.

עריכה: עידו טבת