אבישי בן חיים, פרשן חרדים של חדשות 13, אשר נעלם מהמסכים מאז שבעה באוקטובר - עושה בימים אלו סוג של קאמבק ומקדם את ספרו החדש. הבוקר (שישי), הוא התראיין לרדיו רשת ב', סיפר על איך הוא רואה את החודשים שמאז השבת השחורה, על הקשר שלו עם ראש הממשלה והאם יש לו חלק בפילוג של עם ישראל - בגלל תיאוריות כמו "ישראל הראשונה והשנייה".

"מי הביא אותו לפה?": אבישי בן חיים הותקף בזמן סיקור פגישת משפחות החטופים

"בתחילת המלחמה אמרתי שאני יודע שהדברים שבהם שאני מתעסק הם פוצעים ומכאיבים לאנשים, למרות שכוונותיי טובות וכל המטרה של הספר הקודם הייתה להרבות פיוס", אמר בן חיים בפתיחה. "אבל כיוון שאני יודע שהדברים מתפרשים אחרת, וכיוון שככה לימד אותנו מנחם בגין, שכשיש מאבק לאומי אנחנו דוחים מפניו את המאבק המעמדי או העדתי. הכותרת הכי גדולה של ישראל השנייה מבחינתי זו העדפת האינטרס הלאומי והיהודי".

הפרשן התייחס לדבריה של השחקנית רננה רז שעוררו סערה השבוע, כאשר אמרה, בין היתר, כי "פירוק ההמשלה יקרה באלימות". בן חיים אמר: "במקום האלימות, שזה צעד קשה, אני מציע צעד שהוא גם קשה בשבילה, אבל פחות - וזה אחדות. אני אומר שנוצרו כאן שני מעמדות, בואו נבטל את זה, תנו לנו שותפות, ביחד".

כשנשאל האם דבריו באולפנים השונים תרמו לפילוג בעם, הפרשן אמר: "אני מתעקש על זה שכל מה שעשיתי היה לקדם רעיונות של פיוס ואחדות. אני בערך האדם היחיד מהמחנה שלנו, מחנה הימין, שאומר 'אני לא רוצה לעולם ממשלת ימין, רק ממשלת אחדות'. לכן הניסיון כאילו חס וחלילה באשמתי נוצרו ישראל הראשונה והשנייה זה כמו להאשים את ניוטון שבגללו נוצר כוח המשיכה".

לגבי האם ראש הממשלה נתניהו השתמש בתיאוריית "ישראל השנייה" שלו וזה עזר לו בתור נציג "ישראל הראשונה" להישאר בשלטון, בן חיים ענה באופן נחרץ: "זו ממש עלילה. אם הוא היה כזה - ישראל השנייה לא הייתה בוחרת בו. ישראל השנייה בחרה בבגין ובנתניהו כי הם מאחדים. בבוקר אחרי בחירות 77', בגין רצה ממשלת אחדות לאומית והמערך אמר לא. יש דפוס היסטורי שציבור תחת דיכוי של אליטה בוחר מישהו מתוך האליטה כדי שירים אותו".

הוא הוסיף: "נתניהו תמיד מנסה ללכת לממשלת אחדות וחוטף על זה מהימין. ב-2013 הוא התחנן לשלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה שתיכנס והיא לא רצתה. המטרה היא אחדות והדברים שנתניהו הוא גורם מסית זו עלילה. לא מוצאים שום אמירות שלו אז תוקפים אותו על זה שהוא חייך".