שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', כתב היום (שישי) פוסט בתגובה לדברי שר הביטחון יואב גלנט שאמר אתמול בטקס הענקת דרגות לאלוף פיקוד המרכז הנכנס, אבי בלוט, כי ביהודה ושומרון "יש לפעול במינימום הכוח הנדרש ולא במקסימום הכוח האפשרי".

שר האוצר התייחס לביקורת שהופנתה נגדו השבוע בעניין עצירת הכספים לרשות הפלסטינית ואמר כי הדברים הללו הם "המשך של הקונספציה שהביאה עלינו את טבח ה-7 לאוקטובר, ומלמדים שמערכת הביטחון רחוקה מלהפיק לקחים".

נתניהו נגד ארה"ב: "חלה האטה במשלוחי הנשק החשובים לניצחון"
אבישי בן חיים עושה חשבון נפש? "אני לא לעולם לא רוצה ממשלת ימין"

עוד הוסיף, "אני מסכים עם הגדרת המטרה - לשמור את יהודה ושומרון כזירה משנית ושקטה ולאפשר לצה"ל להתמקד בחזית הדרומית והצפונית. אבל המחשבה שהדרך להשיג שקט היא ללכת על ביצים ו"לפעול במינימום הכוח הנדרש" ולהמשיך לגלות חולשה ורפיסות מול הרש"פ היא טעות קשה. המחשבה שרווחה כלכלית ותעסוקה יגברו על מוטיווציות הטרור ועל תאוות הרצח האיסלם-רדיקאלית היא עיוורון מסוכן". 

"זה בדיוק מה שצה"ל חשב במשך שנים לגבי חמאס בעזה - שאם רק נעביר לו מזוודות של כסף קטארי ורק נכניס פועלים שיוכלו לפרנס את המשפחות שלהם אז נקבל שקט, והמחשבה המערבית המנותקת הזו התפוצצה לכולנו בשמחת תורה", טען סמוטריץ', "וזה מדהים שבכירי צה"ל מסרבים להפנים את זה ולהחיל את התובנות הפשוטות האלה גם ביהודה ושומרון. אני מתרשם שהלוחמים ומפקדי השטח מבינים את זה היטב, אבל קציני המטה הכללי ושר הביטחון תקועים בעבר ומסרבים להתקדם".

מחסום צבאי ביהודה ושומרון. ארכיון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)
מחסום צבאי ביהודה ושומרון. ארכיון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)

נזכיר, כי השר סמוטריץ' הכין תוכנית ממשלתית להענשת הרשות הפלסטינית שכוללת עצירת כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות, ביטול אישורי מסחר בנקאי בין בנקים ישראלים לבנקים פלסטינים וצעדים כלכלים נוספים אשר יביאו לחדלון פירעון של הרשות הפלסטינית. הקבינט והממשלה אמורים לקבל החלטה בעניין.

כאמור, בצה״ל ובמערכת הביטחון מסתייגים מהמהלך של שר האוצר נגד הרשות הפלסטינית ובשיחות עם הדרג המדיני אומרים בצבא ובמערכת הביטחון: "שמונה חודשים הצליח צה"ל והשב"כ למנוע את כניסת יהודה ושומרון ללחימה בעצימות גבוהה מול ישראל, מהלכי הענישה של שר האוצר עשויים לדרדר את כל המזרח התיכון לסבבי לחימה קשים וספק אם ישראל נמצאת כרגע במצב להתמודד עם שבע חזיתות לחימה בעוצמה גבוהה".