אבישי בן חיים, פרשן חרדים של חדשות 13, אשר נעלם מהמסכים מאז שבעה באוקטובר - עושה בימים אלו סוג של קאמבק ומקדם את ספרו החדש. הבוקר (שישי), למשל, הוא התראיין לרדיו רשת ב', סיפר על איך הוא רואה את החודשים שמאז השבת השחורה, על הקשר שלו עם ראש הממשלה והאם יש לו חלק בפילוג של עם ישראל. מי שפחות אהב את דבריו, הוא הקולגה הוותיק שלו לשעבר - אמנון לוי.

"רק לרגע": אבישי בן חיים שובר שתיקה ומסביר לאן נעלם

בריאיון, כשנשאל האם דבריו באולפנים השונים תרמו לפילוג בעם, בן חיים אמר: "אני מתעקש על זה שכל מה שעשיתי היה לקדם רעיונות של פיוס ואחדות. אני בערך האדם היחיד מהמחנה שלנו, מחנה הימין, שאומר 'אני לא רוצה לעולם ממשלת ימין, רק ממשלת אחדות'. לכן הניסיון כאילו חס וחלילה באשמתי נוצרו ישראל הראשונה והשנייה זה כמו להאשים את ניוטון שבגללו נוצר כוח המשיכה".

לגבי האם ראש הממשלה נתניהו השתמש בתיאוריית "ישראל השנייה" שלו וזה עזר לו בתור נציג "ישראל הראשונה" להישאר בשלטון, הפרשן ענה באופן נחרץ: "זו ממש עלילה. אם הוא היה כזה - ישראל השנייה לא הייתה בוחרת בו. ישראל השנייה בחרה בבגין ובנתניהו כי הם מאחדים. בבוקר אחרי בחירות 77', בגין רצה ממשלת אחדות לאומית והמערך אמר לא. יש דפוס היסטורי שציבור תחת דיכוי של אליטה בוחר מישהו מתוך האליטה כדי שירים אותו".

אמנון לוי, שבתקופתו ברשת 13 נכנס ללא מעט עימותים עם בן חיים, כצפוי פחות התלהב מדבריו. כך הוא צייץ: "אף פעם לא החשבתי עצמי לתמים, אבל הפעם נפלתי. לתומי, האמנתי שאבישי בן חיים שותק כי הוא מתבייש. הוא מצטער. הוא מתפכח מהביביזם הפופוליסטי שלו. כלום ושום דבר. לא למד כלום לא הפנים שום דבר. נשאר ביביסט עיוור נטו. תמים שכמותי. לא מתאים לי".

בן חיים הגיב לציוצו של לוי וכתב: "אוהב אותך וסולח לך על דברים שעשית ואמרת. קרא את הספר לפחות, בלי קשר. בטוח שתדע להעריך אותו".