מלחמת חרבות ברזל: העצרת לשחרור החטופים התחדשה הערב (שבת) בכיכר החטופים ובה נאמו משפחות החטופים ואישים נוספים. בזמן ההפגנה, שוטר תועד מעיף בכוח את הכתבת יולן כהן מחדשות 12.

המחאה נגד המנכ"לית עולה שלב: הריאיון הנדיר של רביב דרוקר אצל המתחרים
ראש השב"כ לשעבר: "נתניהו משוכנע שאם לא יהיה מלך, לנו לא מגיעה ממלכה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בטוויטר: "עוד ערב של איבוד עשתונות של משטרת ישראל. אין שום סיבה ששוטר ינהג באלימות כזו כלפי אף אזרחית. בטח שלא כלפי עיתונאית בתפקיד. איפה מפכ"ל המשטרה? איפה הפיקוד הבכיר בשטח? נחצו כל הגבולות. זה לא יכול להימשך ככה".

הכתב המדיני של חדשות 12, ירון אברהם, כתב על כך ב-X (טוויטר): "בושה". כתב החברה אילן לוקאץ' כתב: "אני מבין שהנשיא נוחרצוג כבר עלה על יצועו וחולם עכשיו על האופרה אריאדנה אאוף נקסוס, אבל מה איתך, דובר משטרת ישראל? יש איזה תגובה?". פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה כתב: "ככה נראית משטרת בן גביר - משטרה שנוהגת באלימות כלפי עיתונאים, רופאים ומפגינים. חרפה".

במקביל נערכה הפגנת ענק בכיכר קפלן כאשר המארגנים טענו כי הגיעו הערב כ-150 אלף מפגינים, וזאת בנוסף לכ-70 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ. במהלך ההפגנה בקפלן, קראו המוחים לשביתת אזהרה ביום חמישי הקרוב. לאחר ההפגנה בקפלן צעדו מוחים רבים והדליקו מדורה ברחוב קינג ג'ורג'.

בכיכר החטופים הייתה התמקדות בציון יום הולדתה ה-20 של התצפיתנית נעמה לוי בשבי חמאס מזה 260 ימים. ד״ר איילת לוי שחר ויוני לוי, הוריה של נעמה לוי נאמו בכיכר החטופים. יוני לוי: "ראש הממשלה, ביום ההולדת ה-20 של הבת שלי אני דורש ממך: תחזיר לי את הילדה הביתה!".

עינב צנגאוקר אמו של מתן צנגאוקר שנחטף מניר עוז: "כל עוד נתניהו חש יציב על כסאו – לא תהיה עסקה, לא יהיה פתרון לצפון, ולא יהיה פתרון למדינה. נתניהו מפקיר ומחריב את הכל. הציבור כולו חייב להתגייס בדחיפות להפלת נתניהו וממשלתו". 

יו״ר מפלגת העבודה אלוף במיל׳ יאיר גולן אמר בתגובה: "הגיע הזמן ששוטרי משטרת ישראל ישאלו את עצמם אם הם שם כדי לשרת את הציבור או כדי לשרת את תומך הטרור בן גביר. האלימות הערב בהפגנות חצתה כל גבול. רק השבוע שמענו מפיו של המפכ״ל כי קיים ״חשש כבד לעתידה של משטרת ישראל״. החשש הזה כבר כאן, חי ובועט. הגיע הזמן ששוטרי משטרת ישראל ישאלו את עצמם אם הם שם כדי לשרת את הציבור או כדי לשרת את תומך הטרור בן גביר. אסור לאפשר גם למשטרה להפוך לכלי בידי השלטון המושחת והכושל של ממשלת חורבן ישראל".