ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה למינויי הפרויקטורים לראשי המנהלות בדרום ובצפון למען שיקום האזורים, וכן האשים את ארה"ב כי אספקת הנשק לישראל הצטמצמה משמעותית.

"אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם", אמר בפתח דבריו, "אנחנו מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים. לשם כך, החלטתי למנות את האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום, ואת האלוף במילואים אליעזר מרום (צ'ייני) לראש מנהלת הצפון. אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה". 

היערכות בקונגרס לקראת הנאום: מ"לא רצוי", מעמדו של נתניהו הסלים ל"מעלה חרדה" | דיווח
איפה עומדת עסקת החטופים? "אם חמאס יעשה את חלקו, ישראל תפסיק את המלחמה" | דיווח

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו  (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

לאחר מכן אמר: "אני מעריך מאוד את התמיכה של הנשיא ביידן והממשל האמריקאי בישראל. מאז תחילת המלחמה ארה"ב נתנה לנו תמיכה ברוח ובחומר - באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה".

"אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל", הוסיף, "במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקאים בבקשה להאיץ את המשלוחים. עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור". 

בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

"לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ, כפי שקרה כשיצאתי נגד הסכם הגרעין עם איראן, כפי שקרה וקורה כשהתנגדתי פעם אחר פעם להקמת מדינת טרור פלסטינית, וכפי שקורה עכשיו כשאני מתנגד לסיום המלחמה תוך השארת החמאס על כנו. אבל אני מוכן לספוג התקפות אישיות למען ביטחון ישראל", ציין.

לסיום אמר כי "כראש ממשלת ישראל, תפקידי הוא לעשות הכל כדי להבטיח שללוחמים הגיבורים שלנו יהיו מיטב אמצעי הלחימה. לאור מה ששמעתי ביממה האחרונה, אני מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב. אבל אני מבקש להדגיש, ואמרתי זאת גם לידידינו האמריקאים - אמצעי אחד יש לנו והוא תמיד הכריע את הכף: הגבורה והנחישות של הלוחמים שלנו - ועם הנשק הזה אנחנו ננצח".

בנימין נתניהו על אמברגו הנשק האמריקאי (צילום: דוברות רה"מ)

כזכור, בשבוע שעבר פרסם ראש הממשלה סרטון שעורר מהומה בבית הלבן ובו האשים את ארה"ב כי "בחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת". 

"ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה, נלחמת על חייה, נלחמת נגד איראן ושאר אויבינו המשותפים. בלינקן הבטיח לי שהממשל עובד יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק הללו. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המקרה. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רצ'יל אמר לארצות הברית, תן לנו את הכלים אנחנו נעשה את העבודה. ואני אומר תן לנו את הכלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר", הוסיף.

בתגובה, דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר, ציינה כי רק משלוח נשק אחד הושהה מאז תחילת המלחמה, בעוד משלוחי נשקים בשווי מיליארדי דולרים זרמו ללא הפרעה. "אנחנו באמת לא יודעים על מה הוא מדבר", כך לדבריה. כמו כן, בתגובה לסרטון ביטל הבית הלבן את כינוס הפורום האסטרטגי בנושא איראן בוושינגטון.