יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס למשבר עם ארה"ב ולהתנהלות הממשלה בעת המלחמה.

הממשלה ניצלה מפירוק? הצעד הדרמטי של החרדים בעניין הגיוס
שרה נתניהו תחת מתקפה: "מציעה לה ללמוד מרעיית הנשיא איך עובדים למען הציבור"

"בוא נדמיין שיש דיון במועצת הביטחון וארה"ב לא תשתמש בזכות הווטו שלה, ותשים את ישראל תחת עיצומים", אמר. "גם כל מה שקורה עם החות'ים וגם בנושא האיראני. אין ספק שמדובר במקרה הטוב בטעות החמורה, ובמקרה היותר נכון בניצול ציני של יחסינו עם ארה"ב לצרכים פנימיים. אין לי הסבר, דבר כזה מעולם לא היה. יחד עם נתניהו בקבינט בימי השיא של המחלוקת עם ממשל אובמה מעולם דבר כזה לא היה. ביידן היה הראשון שהתייצב פה פיזית ונתן גיבוי פוליטי ובטחוני. אל תהיה צודק, תהיה חכם. בעיתוי כזה כל מנהיג מחויב להיות קודם כל חכם".

"יש לנו חילוקי דעות עם ארה"ב ואני בגלל לא מבין את הטענות לישראל, כי בטענות צריכים לבוא למחבלים שמנצלים את האוכלוסייה האזרחית כמגן חי. ראינו בלתי מעורבים רופאים ועובדי אונר"א כשהם משתתפים פיזית במתקפה על אזרחים שלווים, יש פה מקום לדיון עמוק בינינו לארה"ב.  מעולם הפכנו את הדיונים למריבה פומבית פתוחה לעיני כל".

על התנהלות הממשלה אמר: "ממשלה של גנבים בלילה, מביאים חוקים מאוחר ברגע האחרון, ובמקביל הם מנסים לפטור קבוצה שלמה מהאוכלוסייה מחובה כלשהי כלפי המדינה, מאריכים שירות מילואים לאלה שכבר נשאו בנטל. תסתכל על סדר היום של ועדת הכספים: ביזה לאור היום כספים, נטו שוד לאור יום. משרד המסורת, משרד המורשת, המשרד למשימות לאומיות, מעוז וכו'. הם מתנהגים כמו בימים האחרונים של פומפיי".

"ראש הממשלה ושר הביטחון לא מדברים כבר כמה חודשים. לא במקרה שראש הממשל מביא את חוק להארכת ימי המילואים כששר הביטחון במטוס לארצות הברית. כאילו שני אנשים בשני מחנות, אחד מולה שני. אני לא מבין איך אפשר לנהל ככה ממשלה?"

עוד התייחס לחוק הגיוס ולשירות לאומי: "אנחנו צריכים להכפיל כוח אדם בכבאות, גם במשטרה ויש מה לעשות עם כולם, ואני מעריך ש-80% יתגייסו לשירות אזרחי. מי שצריך לנהל הם לא מאכערים, אלא משרד הביטחון עצמו. איבדנו יותר מחטיבה עם חיילים הרוגים ופצועים קשה שלא יחזרו לשירות".

אני הצבעתי בעד הקמת ממשלת חירום", הדגיש. "חצי שנה נתנו תמיכה בלתי מסויגת למרות שראש הממשלה סירב לצרף אותי לקבינט. הוא חיפש מישהו להפיל עליו את האשמה. חייבים לשלוח אותו הביתה, לא מעניין אותו כלום. אין שום שיקול ממלכתי הכל שיקול אישי. הכול שרידות הקואליציה, ולא משנה את נצטרף. אם האנייה בלב ים סוער ורב החובל לא מסוגל לנווט, לא משנה איזה צוות נמצא".

לסיום אמר על התארגנות לקראת בחירות: "בין שתי האלטרנטיביות הגרועות: להמשיך עם הממשלה הנוכחית או ללכת לבחירות, ללכת לבחירות היא האלטרנטיבה הפחות גרועה.  צריך לעשות עבודה של רוקחים, של צורפים, מאוד מדויקת כדי לראות מה נכון לעשות. יש לנו מחויבות ברורה שכדי לשנות את כיוון בצורה דרמטית. נקבל החלטה נחושה ואנחנו עובדים על זה.

סקרים הם דבר טוב וכולם עושים סקרים, לקבל את זה כאמת אבסולוטית אסור. מה שחשוב הוא להחליף את ממשלת האסון, וקודם עושים מאמץ להביא לבחירות מהר ככל האפשר. על פי הסקרים הגוש שלנו ללא החרדים יכול להגיע ל-63 חברים. אנחנו לא נוותר על חוק גיוס אחד לכולם, לא מוכנים. לא נוותר על לימודי ליב"ה".