בכיר בבית הלבן דחה את הטענות שהעלה ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר בנושא אספקת הנשק מארה"ב, כך דיווח היום (ראשון) כתב וואלה ברק רביד.

"אין להם ערך לחיי אדם, לכן אני גובה באדמה": ח"כ אלמוג כהן על המשך המלחמה
בן גביר התנגד לחוק של ח"כ מטעמו? ההסבר לשינוי בעמדת המפלגה

"הבהרנו את עמדתנו כמה פעמים ולא נמשיך להגיב להצהרות הפוליטיות של ראש הממשלה נתניהו" מסר הבכיר. "אנחנו מצפים לשיחות קונסטרוקטיביות עם שר הביטחון גלנט השבוע". 

כזכור, בארה"ב זעמו בשבוע שעבר בעקבות הסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו באנגלית, בטענה שהממשל בבית הלבן עיכב משלוח נשק לישראל. גורמים בכירים בממשל הנשיא ג'ו ביידן אמרו: "יש לנו זעם אדיר על הסרטון של ביבי", ציינו הבכירים. "אנחנו מבינים שהוא עשה את זה רק בגלל שהברית עם הפוליטיקאים החרדים קורסת, והוא היה צריך לשנות את הנושא. ביידן עשה כל כך הרבה עבור נתניהו ושילם מחיר פוליטי אדיר, ומה הוא מקבל בתמורה מביבי? עלבונות ויריקות בפנים". 

שר החוץ האמריקאי בלינקן, התייחס גם הוא להצהרת נתניהו, והתעקש כי שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב ממשיך כשורה, "חשוב מאוד לזכור שהיחסים הביטחוניים שלנו עם ישראל רחבים יותר מרק המלחמה בעזה", אמר. "יש לישראל אתגרים מאיראן, חיזבאללה והחות'ים וארגונים נוספים שנלחמים בה. הנשיא היה ברור שיעשה הכל כדי שלישראל יהיה מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מהאיומים האלה - אנחנו מחויבים לזה".

גם בלינקן ציין כי משלוח בודד מתעכב, בעוד השאר בדרכם לישראל, "אנו ממשיכים לבחון משלוח נשק אחד שהנשיא ביידן דיבר עליו בכל הנוגע לפצצות של טון בשל הדאגה שלנו מהשימוש בהן באזורים מאוכלסים בצפיפות כמו רפיח, זה נותר תחת בחינה. כל שאר הסיוע מתקדם בצורה נורמלית".