יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שני) בריאיון לגלי צה"ל לאפשרות של הקמת מפלגת ימין חדשה בראשותו יחד עם שותפים נוספים מהצד הימני של המפה הפוליטית.

נתניהו הצהיר כי יסכים לעסקה חלקית: "גרם נזק אדיר למו"מ"
אבישי בן חיים על תחקיר מירי רגב: "רדיפה אנטי-מזרחית"

"אני מתעקש על המקום הראשון באיחוד לא בגלל שגעון גדלות", אמר חבר הכנסת, "יש לי הכי הרבה ניסיון בהכי הרבה תפקידים". "אני בעד איחוד של כולם, אבל צריך לעשות את זה נכון", הבהיר ליברמן, "אני מדבר עם כולם ואנחנו משתדלים לעשות כמה שיותר הכנות לאותו רגע שיהיו בחירות".

בהמשך היום, אמר ליברמן בתשובה לשאלת "מעריב": "מבחינת היכולות, אני בנוי לאתגרים טוב יותר מכל אחד אחר. גם לטפל במשבר המדיני, ביטחוני וכלכלי צריך הרבה ניסיון וקור רוח - אני אולי הטוב ביותר להתמודד עם זה".

על הריאיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "האיש מפטפט את עצמו לדעת. גם הוציא סרטון ואחר כך מוסיף חטא על פשע ומתייחס לזה בישיבת ממשלה. נשגב מבינתי מה הוא מנסה להשיג בפטפוטים האלו. אי אפשר לדבר על מה שהיה בקבינט המלחמה, אבל ברור שהוא מתפתל, משנה את דעתו ומהתל בכולם".

על פי סקרים שונים שפורסמו לאחרונה, מפלגת ימין חדשה בהנהגתם של אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, גדעון סער ויוסי כהן צפויה לטרוף את הקלפים וככל הנראה תחזיק במספר המנדטים הגבוה ביותר מתוך כלל המפלגות.

יוסי כהן, גדעון סער, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם,אבשלום ששוני,יואב דודקביץ',יונתן זינדל פלאש 90)
יוסי כהן, גדעון סער, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם,אבשלום ששוני,יואב דודקביץ',יונתן זינדל פלאש 90)

בתוך כך, בריאיון לענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, אמר היום יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער: "בכל סקר רואים שיש ציבור רחב בישראל שממקם איחוד מפלגות כזה ככוח הפוליטי מספר אחד במדינה, לכן אני תומך במהלך כזה ואפעל שזה יקרה".

עוד הוסיף, "יש דיבורים ויש שיחות אבל זה לא מגעים קונקרטיים. אנחנו לא נמצאים בנקודת זמן לפני הכרעה. אם רוצים שזה יקרה הדרך הבטוחה לעשות את זה לא להתחיל להתקוטט בכלי התקשורת. אני אעשה כל דבר שאני יכול אבל לא יכול להתנבא בנוגע לזה".

"אני חושב שצריך להגיע להסכמה כוללת", הדגיש סער, "אני חושב שלעסוק בשאלות האישיות זה לא דבר שיקדם אותנו. הקמת אלטרנטיבה לשלטון היא דבר חיוני. נצטרך להגיע להסכמה על הליכים דמוקרטיים וקביעת רשימה".