ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק אמש (ראשון) ריאיון ראשון בעברית מאז שבעה באוקטובר, בו הצהיר כי יהיה מוכן ל"עסקה חלקית שתחזיר את חלק מהחטופים", ללא סיום המלחמה. "זה לא סוד", הוסיף.

הצהרה זו שונה מהמתווה הישראלי שהציג לפני מספר שבועות נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שכוללת את שחרור כל החטופים באופן מדורג, וסיום של המלחמה. בכיר ישראלי שמעורב במשא ומתן אמר לוואלה: "דברי נתניהו הערב גרמו נזק אדיר לסיכוי להגיע לעסקה".

לאחר הריאיון פרסמה לשכת ראש הממשלה גרסה סותרת ובה נכתב כי "חמאס הוא זה שמתנגד לעסקה, לא ישראל. ראש הממשלה נתניהו הבהיר שלא נעזוב את עזה עד שנשיב את כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".

הפגנה למען עסקת החזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען עסקת החזרת החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

מטה משפחות החטופים התייחס לדבריו של נתניהו, ומסר: "מטה המשפחות מגנה בחריפות את הודעת רה"מ על הנסיגה מההצעה הישראלית. מדובר בהפקרת 120 החטופות והחטופים ופגיעה בחובה המוסרית של המדינה כלפי אזרחיה. סיום הלחימה ברצועה, ללא שחרור החטופים, הוא כישלון לאומי חסר תקדים ואי עמידה במטרות המלחמה.

"משפחות החטופים לא יניחו לממשלה ולעומד בראשה לסגת מההתחייבויות הבסיסיות לגורל יקירנו. האחריות והחובה להחזרת כל החטופים היא על ראש הממשלה. אין מבחן גדול מזה".