גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו קוראים למעצר מפגינים נגד ראש הממשלה: "מדוע אלה שבשידור ישיר, בפני קהל של אלפי אנשים, קוראים לראש הממשלה 'אויב העם', קוראים למחוק את זכרו, להרוס את ביתו וכו - מדוע הם לא נעצרים?".

בלשכה הזכירו גם את האירוע שבו שכנתו של היועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, נעצרה לאחר שקראה לעברו "בושה", אך נכשלו לציין כי עם חשיפת המקרה בתקשורת - הפרקליטות סגרה את התיק בעניינה מהיעדר אשמה: "במקרה הזה באופן קבוע נשמעות האשמות כבדות, קריאות לפגיעה בראש הממשלה - ולא עושים עם זה דבר?".

שוטר מטיח אגרוף במפגינה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שוטר מטיח אגרוף במפגינה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בריאיון שנתן אתמול נתניהו לערוץ 14, הראשון מאז פרוץ המלחמה לערוץ תקשורת ישראלי, הטיח האשמות במפגינים: "אני חושב שהסרבנות היא אסון. התרעתי לפני זה שזה יוצר סדק בחברה הישראלית ואשליות וציפיות אצל האויבים. הסרבנות, אי ההתייצבות, כל המילים המכובסות, זה אסון שזה בא ועדיין בא מהשמאל ואסון שזה בא מהימין. אין סרבנות. בוודאי שהמחאה לא הרחיקה, אבל היום אנו יודעים הרבה יותר ממה שידענו לפני כן. צריך להבין שעומדים מול אויב שמטרתו להשמיד אותנו".

"אני חושב שהמחאה הייתה גורם. זה גורם חשוב אבל לא המרכזי - שזה תאוות הרצח והרצון להשמיד את העם היהודי ויש להם תוכניות, מעבר לזה אדבר על זה בקונגרס. מצפים לעזרה הזו כי נלחמים מלחמה היסטורית. הם יפסיקו כשהם יתקלו בקיר ברזל של התנגדות".