שרון שרעבי, אחיו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס ושל אלי שרעבי שעדיין חטוף בעזה, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm. הוא אמר על השבת החטופים במבצע צבאי: "הנושא של לתלות תקוות בחיילי צה"ל שיחזירו 120 חטופים הוא מתווה לא ריאלי, זה ללעוג לאינטליגנציה של כל אזרח ואזרח", ושיתף על המתווה שהציע לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם יותר קל לו לגייס מבית את הימין הקיצוני כדי שלא יתנגד לעסקה, אולי שווה להתחיל עם חטופים חללים. אולי סינוואר כן יתרצה במהלך שלא ישנה את פני השטח ויעיד על הפסד".

נתניהו הצהיר כי יסכים לעסקה חלקית: "גרם נזק אדיר למו"מ"
גורם ישראלי בכיר: "יודעים כמה חטופים חיים מוחזקים בעזה"

עמית סוסנה ששוחררה מהשבי בעצרת לשחרור החטופים בוושינגטון (צילום :פרופ׳ סיגל סדצקי)

הוא התייחס לדבריו האחרונים של ראש הממשלה שאמר אתמול בערוץ 14 לכך שיסכים לעסקת חטופים חלקית, ואמר: "אני חושב שנתניהו צריך להבהיר מה זה חלקי. האם זה מתווה שיש לו שלבים? חשוב לי לקבל ממנו את ההבהרות". בנוגע לשאלה האם הוא מאמין לדבריו של נתניהו, ציין שרעבי: "אני מאמין לאזרחי ישראל, שלא יאפשרו לראש ממשלה ולא משנה מי הוא להחזיר רק חלק מהחטופים. המדינה הזו לא תתנהל כרגיל עד שאחרון החטופים ישובו. זה מגדלור מוסרי".

הוא סיפר על הפגישה עם נתניהו: "אמרתי לרה"מ שבכל הופעה תקשורתית שלו הוא צריך לייצר תקווה. הוא אומר שהוא דואג ולא נח, זה הנושא הכי חשוב על שולחנו והוא לא יעזוב את זה עד שאחרון החטופים ישובו".

בהמשך, שיתף בפרטים שנתניהו הבהיר להם בנוגע להחזרת החטופים: "בתוך הישיבה עם המשפחות רה"מ אמר שצה"ל יישאר ברצועת עזה עד השבת אחרון החטופים. זאת הייתה אמירה ברורה. הוא לא דיבר על עסקה חלקית, הוא לא הזכיר עסקה חלקית, אני לא חושב שיש מקום לעסקה חלקית. אני לא חושב שצריך לעשות מתווה שמדבר על השבת חלק מהחטופים. הוא לא הזכיר את המילה חלקי בפגישה איתנו".

"המצב נמצא בקיפאון חודשים ארוכים, באתי אתמול לראש הממשלה לא כדי לשמוע עד כמה הוא דואג לחטופים, אלא באתי אליו להציע מתווה שהוא ויועציו לא חשבו עליו - אם יותר קל לו לגייס מבית את הימין הקיצוני כדי שלא יתנגד לעסקה, אולי שווה להתחיל עם חטופים חללים. אולי סינוואר כן יתרצה במהלך שלא ישנה את פני השטח ויעיד על הפסד", שיתף.

יוסי שרעבי בסרטון החמאס (צילום: סוכנויות הידיעות)
יוסי שרעבי בסרטון החמאס (צילום: סוכנויות הידיעות)

"הוא ישלים את בדרך מדינית או צבאית או בכל דרך אחרת עד שהנושא הזה יסתיים ונהיה מאחורי הסוגייה הזו שנקראת חטופים", אמר על נתניהו. "יש פה חובה מוסרית להשיב את החטופים כי הזמן אוזל עבורם. אם יותר קל להתחיל עם חטופים חללים אולי זה ייצר מכניזם להמשך", הדגיש.

לדבריו, במלחמה הזו אין את המושג "ניצחון": "צריך לזכור שכל מילה והיבט של ניצחון מטעה ציבור שלם. אין מה לדבר על ניצחון. אפשר לדבר על הישגים מרשימים של צה"ל בתוך מטרות המלחמה הזאת. הם עשו עבודה טובה וממשיכים בה".

אלי שרעבי (צילום: מטה משפחות החטופים)
אלי שרעבי (צילום: מטה משפחות החטופים)

"הנושא של לתלות תקוות בחיילי צה"ל שיחזירו 120 חטופים הוא מתווה לא ריאלי. זה ללעוג לאינטליגנציה של כל אזרח ואזרח. אנחנו מבינים שרק בהיבט המדיני יהיה אפשר להחזיר מסה משמעותית של חטופים", אמר. "אנחנו יודעים כמה סינוואר עטוף בחטופים, אין לנו ברירה אלא לשבת בשולחן המשא ומתן ולשלם מחירים כבדים. אני מתפלל שלממשלה תהיה התבונה לעשות את זה. במשך תשעה חודשים האחים שלנו נמקים", הוסיף בכאב.