ועדת הצוללות בראשות הנשיא בדימוס אשר גרוניס פרסמה הבוקר (שני) החלטה פורמלית בדבר אזהרות והודעה תקשורתית. הוועדה הזהירה חמשה אישים, בהם רה"מ בנימין נתניהו, ראש המל"ל וראש המוסד לשעבר יוסי כהן ושר הביטחון לשעבר משה יעלון.

ביחס לנתניהו נכתב בהודעת הועדה: "התנהלותו של מר נתניהו בנושאים הנחקרים על ידי הוועדה הובילה לשיבוש עמוק ושיטתי בתהליכי עבודה ובניין הכוח ולפגיעה במנגנוני קבלת החלטות בשורה של סוגיות רגישות. בכך סיכן את ביטחון המדינה ופגע ביחסי החוץ ובאינטרסים כלכליים של מדינת ישראל".

מטעמו של נתניהו נמסר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה - הוא מבטיח את קיומה. ההיסטוריה תוכיח שגם בנושא הזה ראש הממשלה נתניהו צדק וקיבל את ההחלטות הנכונות לביטחון ישראל".

ביחס ליוסי כהן נכתב בהודעת הועדה: "התנהלותו של מר כהן בנושאים הנחקרים על ידי הוועדה הובילה לשיבוש עמוק בתהליכי עבודה ובניין הכוח ולפגיעה במנגנוני קבלת החלטות בשורה של סוגיות רגישות. בכך סיכן את ביטחון המדינה ופגע ביחסי החוץ ובאינטרסים כלכליים של מדינת ישראל".

מהחקירה עד כה עולה כי בנושאים הנחקרים על ידי הוועדה - 

  • יוזמות בניין כוח הועלו על ידי הדרג המדיני והמל"ל ללא בחינה של צרכי הביטחון ובהתעלם ממגבלות תקציביות.
  • יוזמות בניין כוח התעלמו מההשלכות על המוכנות הצבאית להתמודדות עם אתגרים ביטחוניים בטווח הזמן הקצר והארוך ומצרכים אחרים של מדינת ישראל.
  • המל"ל הפך מגוף מטה לזרוע ביצועית של ראש הממשלה ופעל במקביל ובסתירה למשרד הביטחון ובתחומי האחריות והמומחיות של משרד הביטחון. 
  • חיל הים חבר למל"ל ולדרג המדיני במטרה להביא להתעצמות החיל על חשבון צרכים ביטחוניים אחרים תוך עקיפת צה"ל ומשרד הביטחון. 
  • הנושא של מכר צוללות גרמניות לצד ג' טופל באופן כאוטי, בערוצים מקבילים, ללא מעקב אחר ביצוע החלטות, ותוך הסתרה מגורמים רלוונטיים. 
  • מגעים דיפלומטיים רגישים נוהלו בחוסר מקצועיות, בחוסר זהירות ללא תאום וקו מדיני מוגדר. 
  • הלהיטות לקדם רכש ושיבוש התהליכים הסדורים פגעו בכוח המיקוח של מדינת ישראל והביאו להפסד כלכלי שנאמד במיליארדי ש"ח. 
  • מערכת הביטחון וחיל הים ניצלו את הצורך בהגנה על מאגרי הגז כדי להגדיל את צי הספינות שלא על חשבון תקציב הביטחון ותוך הצגת הספינות כמיועדות אך ורק להגנה על אסדות הגז. 
  • מיד לאחר שהממשלה אישרה רכש של ספינות ייעודיות להגנה על מאגרי הגז, חיל הים יחד עם המל"ל, ובשלב מסוים גם מערכת הביטחון, פעלו בניגוד להחלטת הממשלה ורכשו ספינות שונות (גדולות ויקרות) מאלה שאושרו. 

המוזהרים התבקשו להודיע לוועדה תוך 30 יום אם בכוונתם למנות עורך דין שייצגם בפני הוועדה.