פרשת הצוללות: שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, הגיב היום (ראשון) לאזהרה ששלחה אליו ועדת הצוללות, ובתגובתו תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו ויוסי כהן צוללים? כך הם יושפעו מהמסקנות החמורות של ועדת הצוללות

"המשמעות של לקיחת אחריות, מתן דוגמא אישית וממלכתיות, היא לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ומוסדותיה, ולא להתנגח בהן, גם כשזה פחות נוח", כתב יעלון, "כמי שנאבק שנים להקמת ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת רכש כלי השייט והצוללות, שהיא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר מקום המדינה, אני כמובן מכבד את הוועדה ואמלא אחר דרישותיה והנחיותיה באמון מלא וביושרה, כדרכי".

נתניהו, יעלון, כהן, רוטברג (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס,דובר צה''ל,יונתן זינדל פלאש 90)
נתניהו, יעלון, כהן, רוטברג (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס,דובר צה''ל,יונתן זינדל פלאש 90)

"מי שטענו כי הוועדה אשר מונתה ע״י 'ממשלת השינוי' מוטה ומגמתית מיסודה, יכולים לשוב ולתת בה אמון היות שמצאה לנכון להזהיר גם את מי שפעל בכל כוחו להקמתה", הוסיף, "מה שמצוטט מהמכתב ששלחה הוועדה לנתניהו מאושש לחלוטין את שטענתי לגביו וסביבתו, שרבים מתוכה כבר הואשמו בדין בפרשה".

"אני שלם עם כל מהלכיי, מאמין שלא נפל בהם כל רבב, ואציג בפני הועדה את תשובותיי בבוא העת. ועדות חקירה ממלכתיות הן כלי חיוני ורם דרג, ויש לוודא כי מסקנותיהן והנחיותיהן מכובדות וגם מיושמות. דווקא משום שכך, ראוי להזכיר שטרם יושמו המלצות ועדת החקירה בעניין אסון מירון. בתקווה שלא כך יהיו פני הדברים לכשתקום ועדת החקירה הממלכתית החשובה וההכרחית לחקר אירועי מחדל ה-7.10, אותה יש להקים בהקדם האפשרי".

צוללות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
צוללות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כאמור, מהחקירה עד כה עולה כי בנושאים הנחקרים על ידי הוועדה - יוזמות בניין כוח הועלו על ידי הדרג המדיני והמל"ל ללא בחינה של צרכי הביטחון ובהתעלם ממגבלות תקציביות, יוזמות בניין כוח התעלמו מההשלכות על המוכנות הצבאית להתמודדות עם אתגרים ביטחוניים בטווח הזמן הקצר והארוך ומצרכים אחרים של מדינת ישראל, המל"ל הפך מגוף מטה לזרוע ביצועית של ראש הממשלה ופעל במקביל ובסתירה למשרד הביטחון ובתחומי האחריות והמומחיות של משרד הביטחון, וכן נושאים נוספים.