יעקב עמידרור, ראש המל"ל לשעבר אשר כיהן בחלק מהתקופה בזמן פרשת הצוללות, התראיין היום (שני) בתוכניתם של אריה אלדד ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחס לאזהרה שנשלחה מטעם הוועדה החוקרת את הנושא.

"גם כשזה פחות נוח": יעלון מגיב לאזהרה של ועדת הצוללות
נתניהו ויוסי כהן צוללים? כך הם יושפעו מהמסקנות החמורות של ועדת הצוללות

"לא קראתי את מסקנות הוועדה, אבל כמי שהביא את האישור לצוללת השישית מגרמניה, והגה את הצורך בשלוש צוללות נוספות, כמי שהתחיל את הגלגול של שני הדברים האלה, מדובר בצורך חיוני של מדינת ישראל", אמר בפתח דבריו, "טוב שהיא קיבלה אותם, וחבל שהיא לא קיבלה אותם קודם. אני לא חושב שמישהו מואשם שם בשחיתות, אלא שהם לא פעלו על פי הנהלים. זה נראה לי כמו 'ניטי גריטי' של בירוקרטיה".

"אני מבין שיש בתחום אחד, מבין ולא יודע, טענה שהוא לא התייעץ, כשהוא נשאל על ידי הגרמנים האם הוא מתנגד לבניית צוללות עבור מצרים, והוא לא עדכן את מערכת הביטחון. לעצם ההחלטה בדיעבד, שקלתי אותה שיקול עמוק, והיא הייתה נכונה", הוסיף.

לסיום אמר כי "הייתה החלטת ממשלה לקנות צוללת שישית, וזה טופל על ידי לבקשת שר הביטחון. לגבי שלוש הצוללות הנוספות, אני חשבתי שזה חיוני, הלכתי לראש הממשלה והשתתפתי לאחר מכן כאזרח פשוט מהשורה, והיה תהליך מסודר. לגבי סירות השטח - כשהמדינה הכריזה על 'מים כלכליים בלעדיים' קיימנו דיון במל"ל, והגיעו נציגים מהצבא והיה דיון ענייני, נבדקו הצרכים שלהם. אני יודע שבשלושת הדברים האלה נעשו דיונים מסודרים. יש שאלה אחרת שלא נוגעת לדיונים האלה היא איפה רוכשים אותם, כאילו שהיה מכרז, והוא בוטל והביטול לא היה ענייני, ואת זה צריך לברר".