במהלך מליאת הכנסת שהתקיימה היום לרגל דיון 40 חתימות בנוכחותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד, נשא נתניהו דברים והתייחס להמשך הלחימה ולפרשת הצוללות.

"אנחנו נמצאים במאבק על קיומנו", פתח ואמר. "המאבק הזה מתקיים בשבע חזיתות, המאבק הזה מובילה איראן. ככל שאנחנו מעמיקים את המלחמה בעזה נחשפות בפנינו עוד ועוד עדויות למאבק נגדנו. אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים והחלטות קשות".

"אני מבטיח לכם שלושה דברים עד שנשיב את כל ה-120 חטופים, חיים ומתים כאחד. אנחנו מחויבים להצעה הישראלית שביידן הציג. אנחנו לא נוותר על החזרת תושבי הדרום והצפון".

בהמשך התייחס לפרשת הצוללות. "בזמן מלחמה אני לא מתכוון להתייחס לוועדות חקירה", אמר. "ההחלטות שקיבלתי על הצוללות סייעו בהצלת חיים במלחמה הנוכחית. אני מוכן לספוג את ועדות החקירה למען עם ישראל ולוחמינו הגיבורים". 

עוד הוסיף: "בזמן שלוחמינו נלחמים יש מי שמנסים להחליש את הרוח. מגדפים, מסיתים, מנרמלים אלימות ואומרים צה"ל לא יכול לנצח. וכל זה רק מיעוט קולני. רוב העם מלוכד בהבנה עמוקה שאנחנו חייבים להתאחד ולא להתפלג. אנחנו חייבים להילחם יחד נגד אויבינו". 

לאחר שסיים את דבריו, עלה ראש האופוזיציה יאיר לפיד ותקף את נתניהו. "אדוני ראש הממשלה, הדבר המדהים הוא שלא הבנת. עדיין לא קלטת. לא יישאר ממך כלום. לא יהיה מוזיאון על שמך, לא תהיה ככר, לא תהיה מזרקת בנימין נתניהו. יהיה רק דבר אחד – השבעה באוקטובר.
 
כל הניסיונות להעביר את האשמה, כל הניסיונות להפיל את האחריות על מי שכפוף לך. כל ההשמצות על צבא ההגנה לישראל, על השב"כ. זה לא יעזור. זה על שמך. לא תהיה ספריה, לא יהיה גשר, לא שדה תעופה. הדבר היחיד שיישא את שמך, זה השבעה באוקטובר.
 
זוכר מה כתב חיים גורי? "ראה הנה מוטלות גופותינו שורה ארוכה ארוכה/ פנינו שונו. המוות נשקף מעינינו. איננו נושמים." מה אתה חושב שיקרה? אתה חושב שנשכח את החטופים? אתה חושב שנעבור על מתינו לסדר היום?
 
אין מנהיג אחד בעולם – אחד! – שהיה נשאר בתפקידו אחרי 24 שעות. אין אחד שלא היה הולך בשמיני באוקטובר. לוקח אחריות, מרכין ראשו, מבקש סליחה, והולך. רק אתה נשאר. צובר עוד כישלונות ועוד כישלונות. מחמיר את המצב עוד ועוד. עומד פה במליאה ומחייך. אל תחייך – לך.
 
כל מה שאמרת, יצא הפוך. אתה אמרת שהחמאס מורתע ולא יתקוף. אני יודע שאתה רוצה שנשכח את זה, אבל לא שכחנו. אמרת את זה פה על הדוכן, אמרת את זה לעדת החנפנים שלך בערוץ 14, אמרת את זה בוועדת החוץ והביטחון, לפרוטוקול.
 
שבועיים לפני השבעה באוקטובר עשיתי מסיבת עיתונאים והזהרתי מאסון. אתה ואני ראינו בדיוק אותו חומר מודיעיני, ראינו בדיוק אותן אזהרות, רק אתה לא רצית לשמוע. היית עסוק מדי בנסיון להרוס את המערכת המשפטית. פה בכנסת, במסדרונות הסתובבו אלופי צה"ל, הרמטכ"ל, התחננו שתעצור. לא רצית לשמוע.
 
אמרת פעם אחר פעם, "אתם מפריזים, האיום לא כזה גדול, הם מורתעים, לא יקרה כלום." אמרת והעברת להם מיליוני דולרים, במזוודות. אתה המצאת את זה. חשבת שאתה קונה שקט בכסף והתברר שעבדו עליך. אתה זה שיזם הכנסת פועלים זרים מעזה. אתה התחלת את זה, והתברר שהם אספו עלינו מודיעין מהיום הראשון.
 
אתה אמרת, "אני אנצח את איראן". איך אמר פירוס מלך אפירוס, "עוד נצחון כזה ואבדנו." במשמרת שלך האיראנים תקפו אותנו לראשונה. כטב"מים, טילי שיוט, טילים בליסטיים. היית צריך להתחנן לאמריקאים שיבואו להגן עליך. הסתתרת במקלט אטומי של מיליארדר זר בזמן שירו על אזרחי ישראל.
 
במשמרת שלך האיראנים הפכו למדינת סף גרעינית. מעשירים אורניום ל-60%. הקימו מחדש את קבוצת הנשק. אין לך שום אפשרות להוביל קואליציה בינלאומית נגדם - כי אף אחד לא רוצה לעבוד אתך.
 
אחרי ההסכם הימי עם לבנון, הישג מדיני וכלכלי יוצא דופן, המצאת את השקר העלוב שזה פגע בהרתעה מול חיזבאללה. אם זה נכון, למה לא ביטלת את ההסכם? למה שמרת עליו מכל משמר? מה שהרס את ההרתעה בצפון זה דבר אחד בלבד – אתה נתת לחיזבאללה לבנות אוהלים בתוך השטח הריבוני של ישראל.
 
אני רוצה להזכיר לך, במשמרת שלי הם לא ירו לשטח ישראל. הם לא העזו. במשמרת שלך פינית את כל הצפון מרוב פאניקה. טעות של היסטריה. כבר שמונה וחצי חודשים הם כותשים את קריית שמונה ואת מטולה.
 
לא תהיה לך מורשת חוץ מההרס הזה. כל מה שיישאר ממך הן שתי שורות בספרי ההיסטוריה. יהיה כתוב שם: "במשמרת שלו ספג העם היהודי את הטבח הנורא ביותר מאז השואה, והוא סירב לקחת אחריות עד שהודח." זהו. זה כל מה שיהיה כתוב.
 
ההתרסקות טוטאלית. לא רק הביטחון מתפרק, לא רק התחום המדיני מתפרק, גם הכלכלה מתפרקת. דירוג האשראי ירד, איבדתם שליטה על הגירעון. יש ירידה של 60% בהשקעות הזרות.
 
במערכת הבחירות האחרונה נסעת לתחנת דלק, עמדת שם והבטחת שתוריד את מחירי הדלק. הם עלו מאז חמש פעמים! מחירי המזון עלו ב-14.5%. מעמד הביניים מתרסק. משלמי המיסים, משרתי המילואים, מתרסקים.
 
הודעת בחגיגיות שתעמוד בראש קבינט יוקר המחיה. אתה רוצה לספר לנו בכמה ישיבות היית? כמה ישיבות ניהלת?
 
ואל תגיד לנו שזה בגלל המלחמה. שבוע שלם התעסקת רק בחוק הג'ובים לרבנים. לזה היה לך זמן. יום ולילה אתה מתעסק בחוק ההשתמטות והסרבנות של החרדים. לזה יש לך זמן. מינויים וג'ובים, ג'ובים ומינויים, לזה יש לך זמן.
 
מעביר את לילותיך בתדרוכים לינון מגל וברדוגו וכל שאר הלקקנים שמיליארדרים זרים מממנים בשבילך, לזה יש לך זמן. הלכת לנאום בטקס לזכר חללי אלטלנה, עמדת שם והשמצת את המפגינים – המפגינים האלה הם לוחמי צה"ל, הם המילואימניקים, הם משפחות החטופים, גם לזה מצאת זמן.
 
רק אתה שוב טועה. אין לך זמן. זמנך אזל. הממשלה הקיצונית והמופקרת שלך מתפרקת מתחת רגליך. האדמה בוערת. הממשלה הבאה לא תהיה ממשלת שמאל ולא תהיה ממשלת ימין, היא תהיה ממשלת השפויים. ממשלת הנורמלים. ממשלת המתונים.
 
אל ייאוש עם ישראל, עוד מעט תהיה פה ממשלה מתפקדת שתתן כבוד לדמוקרטיה, ותיתן כבוד ליהדות, והחברים בה יכבדו אחד את השני ויעבדו בשביל המדינה. לא בשביל עצמם.
 
תהיה פה ממשלה שתחזיר את החטופים, ותחזיר הביתה את תושבי הצפון ותושבי הדרום, ותעשה הסכם נורמליזציה עם סעודיה. היא תהיה עניינית, היא תהיה הגונה, היא רק תעבוד למען עם ישראל בארץ ישראל.
 
ואתה אדוני, לא תהיה פה יותר".