יורם אטינגר, לשעבר שגריר ישראל בוושינגטון, שוחח עם אריה אלדד ויריב אופנהיימר ברדיו 103fm, על מפת העניינים מול ארצות הברית בשלב זה של המלחמה. 

בפתח דבריו אמר אטינגר: "יש אישוש נוסף להנחה שמחלקת המדינה של ארה"ב בפרט והממסד האמריקני בכלל, מנותקים מהמזרח התיכון. לגזור מהמלחמות של ארצות הברית באפגניסטן על ישראל ולבנון, זה חוסר הבנה משמעותי של המציאות המזרח תיכונית".

ארצות הברית לוחצת על הבלם בגבול הצפון וישראל דווקא יכולה להרוויח מזה  
מה הם מסתירים? הבקשה של העיתונאים שגרמה לפיצוץ בסיור בנמל התעופה ביירות  

תיעוד מתקיפות יעדי חיזבאללה בלבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

אטינגר הסביר את כוונתו: "אין ארוחות חינם באף מקום בעולם, אבל לגזור גזירה שווה ממלחמת ארה"ב בווייטנאם וכנ"ל אפגניסטן למלחמה מול אויב שלא חרת על דגלו לגרש אותך מאדמתו, אלא על אוייב שחרת על דגלו את מחיקתה של ישראל. זה לא הוייטקונג ולא המוג'הידין".

"צריך לתת את הקרדיט לפלסטינים, שכשהם מדברים עם גורמים מערביים ועם ישראל הם נופת צופים של שלום. חשוב יותר מה הם אומרים במערכת החינוך שלהם: השמדה", הבהיר. 

הרס בדרום לבנון (צילום: רויטרס)
הרס בדרום לבנון (צילום: רויטרס)

בהמשך אמר אטינגר: "האמריקנים יעשו מה שטוב לאינטרס שלהם, ומאז 1967, שהייתה נקודת מפנה והפכה את ישראל מנטל מעיק למכפלת עוצמה, שיתופי הפעולה התעצמו, במקביל ללחצים, מתיחויות ועונשים. הסיבה ששיתופי הפעולה התעצמו היא לא בגלל שישראל דמוקרטית ושוחרת שלום, אלא כי האינטרס האמריקני הוא מלחמה בטרור האיסלמי".

"נשיא אמריקאי נבחר עקב נושאים כלכליים, נושאי הגירה, פשיעה, הפלות נושאים של חינוך - לא נושאי חוץ", הוסיף.