דריכות בקואליציה ובקרב המפלגות החרדיות לקראת פסק הדין של בג"ץ בעניין גיוס החרדים, הצפוי להתפרסם היום בשעה 11:00. העתירות עוסקות באי גיוס חרדים בפועל והמשך מימון הישיבות, עת שפקע החוק שמסדיר את דחיית גיוסם. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי. אין שם אף שופט שמבין בערך של לימוד התורה והתרומה שלהם לעם ישראל בכל הדורות".

לקראת פרסום פסיקת בג"ץ אומרים בכירים בציבור החרדי כי צעדי המשך מבחינתם תלויים באופי הפסיקה. אם השופטים יחליטו כי יש לגייס כמות מסוימת של צעירים חרדים, עד כ-3000, בהחלט ניתן לחיות עם זה.

אח החטוף הימם את שבתאי: "מי שקובעת את רמת האלימות בהפגנה זו המשטרה"   
"חבורה של מופרעים ושקרנים": ינון מגל תוקף את ההפגנות נגד נתניהו   

הפגנת חרדים מול לשכת הגיוס בירושלים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
הפגנת חרדים מול לשכת הגיוס בירושלים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

לעומת זאת, אם ההחלטה תקבע שחלה חובת גיוס כוללת, אזי מדובר בקריסת עולם התורה והתגובה תהיה חריפה, כך הבכירים. נשקלות הפגנות המוניות. עם זאת, החרדים לא מאיימים במשבר קואליציוני ובפרישה, בטענה כי פגיעה במוסדות התורה לא תהיה מצד הממשלה, אלא מצד בג"ץ.

באשר לפסיקת בג"ץ קודמת ששללה באופן חלקי את התקציבים של המוסדות, לטענת בכירים חרדים "מסע ההתרמה שהרבנים מקיימים כעת בארה"ב הוא פתרון זמני בלבד. כספי התרומות לא מסוגלים להחליף את מימון המדינה באופן קבוע". על כן, הפתרון שנשקל על ידי ההנהגה החרדית הוא קביעת "מס תורה", כאשר כל בית חרדי יתרום מדי חודש סכום מסוים לטובת הישיבות. סכום  ה"מס" יהיה דיפרנציאלי, בהתאם להכנסה של כל משפחה ומשפחה.