מלחמת חרבות ברזל: ראש המל"ל צחי הנגבי התראיין היום (שלישי) באוניברסיטת רייכמן ופרש את משנתו על היום שאחרי ברצועת עזה. הנגבי הסכים עם דבריו של דובר צה"ל דניאל הגרי שטען כי "את חמאס אי אפשר להעלים בהיותו רעיון - צריך רעיון חלופי ולא רק לפגוע ביכולותיו הצבאיות". בנוסף, אמר הנגבי על המגעים לעסקה: "אני היום יותר אופטימי, יש לחץ אדיר של המתווכות על חמאס".

"תמשיכו לחטוף ברחובות": ח"כ אלמוג כהן במתקפה חסרת תקדים
ההתנגחות ממשיכה: ההצעה הישראלית שקהיר דחתה על הסף | דיווח

כזכור, בשבוע שעבר מתח דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ביקורת מרומזת על הקבינט, כאשר אמר בריאיון לחדשות 13 כי "הרעיון של להשמיד את חמאס – זה פשוט זריית חול בעיני הציבור".

הגרי התעקש כי "חמאס זה רעיון, חמאס זה מפלגה. זה נטוע בלבבות של האנשים - מי שחושב שאנחנו יכולים להעלים את חמאס הוא טועה. זה האחים המוסלמים, זה נמצא באזור הרבה מאוד שנים", אמר והוסיף: "מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר, מישהו שיחליף אותו.

דובר צה"ל דניאל הגרי בפנייה לתקשורת הזרה (צילום :דובר צה"ל)

"משהו שיגרום לאוכלוסייה לדעת שמישהו אחר מחלק את האוכל, שמישהו אחר עושה את השירותים הציבוריים. מי זה המישהו הזה? זה הדרג המדיני יחליט. בשביל להגיע למצב שרוצים באמת להחליש את חמאס - זו הדרך".

בתגובה לדבריו אומר מתן ג'רפי ראש אגף משימות בתנועת אם תרצו: ''בושה וחרפה שכך מתבטא ראש המועצה לביטחון לאומי של מדינת ישראל. יש רעיונות הרבה יותר קיצוניים שחלפו מן העולם. אוי ואבוי אם כך היה מדבר היועץ של צ'רצ'יל בזמן מלחמת העולם השנייה. עם ישראל צריך דרג מדיני נחרץ ונחוש, לא דרג מדיני שדוחף להחלפת חמאס בחמולות פלסטיניות מסוכנות''